Far Cry 3 – ponovo frka i panika na otoku, kako (opet) pobjeći iz ovog pakla [recenzija]

U najnovijem nastavku legendarnog serijala naš se junak (Jason Brody) nasukao na tropski otok prepun pirata i mračnih tajni. To je samo početak u igri Far Cry 3.

Uvodni video nas je impresionirao, to moramo odmah reći. Vi ste Jason Brody, dobar dečko iz Los Angelesa, školovan i lijepo odgojen, a koji je sa svojim malim ali jakim društvancem (a neki imaju i svoje komade) odlučio provesti nekoliko dana zabavljajući se na jednom od pacifičkih otoka. Odlučili ste se za jednu padobransku avanturu koja nije baš prošla kako ste planirali. Svi su sletjeli na različite dijelove otoka kojim vladaju pirati. Vi ste zajedno s bratom sletjeli na dio otoka kojeg kontrolira pirat koji se zove Vaas, a koji namjerava izvući otkupninu za vas od vaših roditelja.

Srećom, vaš je stariji brat ex-vojnik i jednim je potezom sredio čuvare i oslobodio obojicu. Igra počinje bjegom vas i vašeg brata, ali kobno završava – Vass ubija vašeg brata. Ipak, malo po malo, kako se situacija bude razvijala, shvatit ćete kako se morate osloboditi i spasiti svoje prijatelje, njih još četiri. Niste u tome sami, na otoku ima onih koji su protiv opasnih pirata…

Vaš izlaz je zakon oružja, boriti se ili pobjeći? Niti jedan put nije dobar, niti jedan put nije lagan, ali morat ćete odabrati svoj kako bi pobjegli s otoka. Razlika između dobrog i zla na otoku kao da ne postoji, nasilje je način života. I opet, što vi u svemu tome možete napraviti? Samo pobjeći, ili se i boriti?

Na prvi pogled radi se o tajanstvenom i nepoznatom tropskom otoku, no malo po malo shvatit ćete kako se na otoku odvijaju neke čudne stvari. Sami birate kako će se igra razvijati, dakle nije linearna, što je dobro. Sami “pišete” svoju povijest, sami odabirete bitke, ili ćete ih izbjegavati. Sami ćete odabirati saveznike i neprijatelje. Šuljat ćete se, udarati po protivnicima, dizati ih u zrak, napucavati ih, u svakom slučaju niti u jednom vam trenu neće biti dosadno, u to budite uvjereni.

Zanimljiva priča, a što dalje?

Sama radnja je prilično solidna, već više puta smo čuli tako nešto, ali nas je svejedno zabavila. Ipak, idemo redom. Nakon instalacije igre na naše novo računalo s brzim SSD diskom (instalacija od 15GB je trajala tek 2-3 minuta, hehe) pokrenuli smo igru. Hm, na naše iznenađenje igra nije prepoznala Full HD ekran, što nas je malo razočaralo. Ok, podesili smo opcije, odabrali nivo težine igranja (Adventurer, Survivor, Warrior) i krenuli u igru. Inače, igrati možete u single playeru, kooperativnom modu i multiplayeru, kako vam se sviđa. Ili koliko vas je 🙂

Prvi lik s kojim ćete se sresti, a koji vam je u stvari i pomogao da pobjegnete iz zatvora je Dennis Rogers, simpatična faca koji je pripadnik Rakyata (čita se “rakijat”, možda vole rakiju), a koji su neka vrsta domorodaca koji se opiru piratima, iako im je vrlo teško, što ćete vidjeti i sami. Ali u cijeloj toj “muci” uspiju se i zabavljati. Dennis će ti čak dai i 60$ za koje možeš kupiti svoje prvo oružje, nekakav krš od pištolja. Ali puca 🙂 Naravno, sve ono bolje oružje je zaključano, nema se para 🙂

Guru čarobnica Citra će vas “inicijalizirati” u samo pleme, dobit ćete njihove oznake (ratničke tetovaže), nakon čega u stvari slijedi prava igra. Pred vama je hrpa misija koje ćete izvršavati, a koje su prilično različitog karaktera. No, sve su vrlo bitne.

Nije teško pogoditi kako Rakyati žele ponovo preuzeti vlast nad otokom i vratiti mir i blagostanje koliko je to moguće. No, neće vam biti lako. No, nisu vam to jedini pomagači. Tijekom igre pojavit će se i tajanstveni Dr. Earnhardt, stručnjak za biljke, ili bolje rečeno spravljanje različitih biljnih napitaka i lijekova.

Kako od miroljubivog Jasona napraviti ljutog ratnika?

E, da, još jedna zanimljiva stvar. Spomenuli smo ranije kako je Jason (odnosni vi) miroljubiv gradski dečko koji nikada nije opalio jedan metak iz puške i pištolja. Divljački uvjeti za preživljavanje na otoku pretvorit će vas u pravog Rakyat ratnika, sami ćete se iznenaditi što ćete sve naučiti.

Kada već spominjemo učenje, odmah ćemo vam reći nešto više o HandBooku. Dakle, na raspolaganju vam je neka vrsta tableta (igra je prilično modernistička, ima tu i smartphonea) tako da će vam u njemu sve pisati – koje zadatke trebate izvršiti, opisi svih oružja, likova i lokacija u igri, kako razvijati svoje sposobnosti, te na kraju kako “mućkati” pojedine napitke. Naime, često ćete se sami liječiti, tako da valja poznavati i spravljanje pojedinih lijekova. Biljke su razasute po cijelom otoku, a njihova određena kombinacija (to čete naučiti na početku igre) donosi vam određenu vrstu lijeka. Ma, shvatit ćete već kako to ide 🙂

I tako, od miroljubivog Jasona dobili smo prvoklasnog ubojicu pirata. Sređivat ćete ih na razne načine – puškom, nožem, lukom i strijelom, bombama, arsenal je popriličan. Zanimljivo, kako se radnja bude razvijala, Jason će sve manje razmišljati o odlasku s otoka, a sve više o tome kako spasiti svoje prijatelje, ali i pomoći “rakijašima” da otok oslobode od pirata.

Sredite velike krimi-bossove otoka, Vaas nije jedini…

Ako budete dovoljno dobri, sredit ćete Vaasa, koji je prilično opasan, ali nije jedini. Ima i gorih. Južni dio otoka kontrolira Hoyt Volker, trgovac ljudima. Obećali ste Citri kako ćete ubiti Hoyta zbog svega što je napravio otočanima. I ako budete dobri i vješti, možda i u tome uspijete 🙂

I dalje će se u radnji ispreplitati i uvrnuti Dr. Earnhardt, i dalje tražite prijatelje koje doktor liječi i također pokušava spasiti. No, stvari će se okrenuti u neočekivanom smjeru. Citra će zarobiti vaše prijatelje i odvesti ih u hram, a koje želi žrtvovati kako bi se reinkarnirao legendarni Rakyat ratnik. E, tu će se priča dodatno zakomplicirati, naći ćete se na jednoj raskrsnici, odnosno morat ćete donijeti mudru odluku, ali to vam nećemo sada otkriti. Ma, ok, reći ćemo vam. Možete osloboditi prijatelje ili ih žrtvovati. Opako 🙂

Uglavnom, mira nećete imati, morat ćete dobro smisliti kako želite razvijati radnju ove igre u kojoj će u nekoliko navrata doći do nevjerojatnih preokreta, vjerujemo da će vam se svidjeti. Ima tu i akcijskih i strateških i avanturističkih elemenata, ma ima svega…

Kako igrati?

Kao i sve druge pucačine u prvom licu. Ipak, spomenimo neke sitnice koje bi vam mogle biti korisne. Za početak pratite sve što vam piše na ekranu, to je najjednostavnije. Radnju pratite i preko radara, a kamo trebate ići to će vam “govoriti” žuti kružić koji označava slijedeću misiju. Misije ne morate birati po redu, a postoje i neki dodatni “zadaci” koje možete odraditi a za koje ćete nešto dobiti, odnosno zaraditi.

U igri ćete se dosta šuljati, a neke zadatke i morate završiti tako da zaobiđete pirate. Koristite svaki zaklon i obavezno “čučnite” dok se šuljate (tipka C), manja je vjerojatnost da vas vide. Npr. koristite drveće, visoku travu, prevrnute automobile, sve na što naiđete a što može poslužiti kao zaklon.

Svakako malo prošvrljajte po okolišu, napuštenim brvnarama, uvijek se nađe neki kovčeg u kojem ima nekih zanimljivih i korisnih predmeta, možda i novaca. Isto tako, pretražite i svakog pirata kojeg ubijete, i oni uvijek imaju nešto korisno. Što se oružja tiče, možete zadržati svoje ili uzeti od protivnika. Nama se svidio klasik – automatska puška AK47, a vi odaberite što vama paše 🙂

Još jedna od korisnih stvari je aktivacija radio tornjeva. To vam dobro dože jer svakom novom aktivacijom “otključava” vam se dio karte (mape), a možete kao nagradu dobiti i neka oružja, te otključavaš neke zanimljive dodatke. Sama mapa je vrlo bogata, ili bolje rečeno s vrlo detaljnom i bogatom legendom.

Svidio nam se i “Fast travel” sustav. Naime, kad završite neku misiju, ne morate “šetati” npr. do Rakyat sela, nego uz pomoć ovog sustava se teleportirate u svoju svoju sobu, čisto da ne gubite vrijeme. Simpatične “kratice” su i npr. čelične žice koje se spuštaju s radio tornjeva, jer ne morate silaziti po stepenicama, nego samo “kliznete” do dolje u trenu.

Pripazite kako igrate – radi samo autosave, snimati ne možete gdje hoćete, pa kako ne bi bilo “čupavo”. Stupanj interakcije s okolinom je popriličan – tako ćete voziti džipove, čamce, quadove, bavt ćete se vrtlarstvom 🙂 kako bi sakupljali biljke za lijekove, a bit će tu i pokoji oguljeni vepar (i on treba za lijek!). Pazite se divljih pasa, otok ih je prepun, pogotovo su opasni kada su u čoporu.

Grafika i zvuk su jači dio igre. Grafika je zaista odlična, vrlo detaljna, iako je kretanje pomalo plastično i “klimavo”. Naime, ekran se prilikom kretanja vašeg lika (a pogotovo u video isječcima) kreće kao da netko ime nemirnu ruku na kameri, tako da vam se može zamutiti i u glavi što nije dobro.

Što se zvuka i glazbe tiče, svidjeli su nam se, odlično se uklapaju u samu igru. Iako sama radnja je takva da će biti dosta šuljanja i tišine, ali tu je lijepa priroda… i ljuti divlji psi… 🙂 Šala, ali zvuk i glazba su ok.

Sama igrivost je također na visini, nismo primijetili neke bitne greške, ali možda da su pokreti malo glatkiji, bilo bi bolje. Sve u svemu, zadovoljni smo s tehničkom realizacijom igre.

Zaključak

Iskreno, očekivali smo više. Hm, puno više. Sjećamo se jako dobro prvog Far Cry nastavka, to je bila svojevrsna revolucija u grafici (u prvom redu), a i sama igrivost i radnja bili su jako dobri (pogotovo vožnje čamcima i pucanje iz njih). Dvojka je malo razočarala, ali trojka nas je totalno bacila u bed 🙂

Tijekom cijele igre imali smo osjećaj kako su autori jednostavno negdje nešto promašili. Nikako da nas pogodi pravi igraći osjećaj, da se nekako zapalimo za samu igru. No, kako god bilo, Far Cry 3 je jedna od boljih FPS igara koja se trenutno nalazi na tržištu.

Prodavat će se samo zbog svog imena, ali kvaliteta nije na njenoj strani. Preporučujemo je samo okorjelim “farkrajevcima”, a ostali – slobodno je zaobiđite, niste ništa propustili 🙂

Konačna ocjena: 80%

+ grafikaodlična glazba