Neverending Nightmares recenzija – horor priča koju vrijedi proživjeti

Ljubitelji horor igara u kojima autori pokušavaju unijeti strah pod kožu igrača… sve to donosi igra Neverending Nightmares… noćna mora koja nikada ne prestaje…

Žanr horora u trostrukim A igrama, nije jedan većina ljudi povezuje s kvalitetom u posljednjih nekoliko godina. Pregršt nemaštovitih scenarija i mračnih koridora uništava industriju, pretvarajući čak i najveće klasike u klišeje. Međutim, na suprotnom kraju spektra stoje često previđene nezavisne igre te sa nastupom i popularizacijom igara koje financiraju obožavatelji sada više nego ikad prije, entuzijastični mladi programeri mogu gurati granice terora u gamingu.

Jedna tako financirana igra je Neverending Nightmares, igra koja je podigla poveću prašinu zbog svoje jedinstvene grafike i atmosfere čistog straha. Može li vas ova igra naježiti, ili je samo još jedno razočaranje? Saznajte u nastavku…

Neverending Nightmares recenzija 02

Horor atmosfera

Nešto što nitko ne može poreći jest kako igra Neverending Nightmares ima fantastičnu atmosferu, zahvaljujući svojoj veličanstvenoj prezentaciji, uključujući rukom nacrtane šizofrenične črčkarije koje čine grafiku i apsolutno stravičnu glazbu. Stilizirana grafika nije ovdje samo da se ističe, u stvari ona igra veliku ulogu u davanju igri osjećaj užasa. Svaki predmet razrađeno je iscrtan, ciljajući vašu podsvijest te radeći iluziju prijetnje. Jednostavna grana mogla bi izgledati kao oštra ruka koja grabi za vama ili jedna od desetaka nevinih slika u pozadini možda i nije tako nevina na drugi pogled.

Zbog toga, napetost se gradi i suptilno povećava kroz cijelu kampanju, dok, poetično, psihološko stanje protagonista postupno deteriorira, a svaki mali detalj postaje gori. Izuzetno bogata okruženja također stvaraju odličnu impresiju, uranjajući vas u igru, zajedno s užasavajućim dizajnom zvuka napravljenim specifično da bude jeziv čak i najhrabrijim igračima, radeći svaki korak, plač i šuškanje bliže, bliže i sve bliže.

Neverending Nightmares recenzija 03

Možete li kontrolirati svoj strah?

Očito je da se igra Neverending Nightmares fokusira na detaljan prikaz svoga svijeta, i to radi besprijekorno, međutim čak i kad se lokacije promjene teško je ne primijetiti da se bujna okolina prečesto ponavlja. No cijela se krivnja ne može baciti na umjetnike ove igre, koji su napravili više nego dovoljno, ovaj problem leži u igrivosti i strukturi. Igra otvara naglo s buđenjem protagonista u noćnoj mori, jednoj od mnogih koje uslijede. Možete istražiti vilu u kojoj je jedina interakcija dozvoljena sa obojenim objektima koji indiciraju svoju prisutnost. Manjak direkcije i opća nezainteresiranost koju prezentira vaš lik kreiraju atmosferu misterija i apsurdnosti, dok se nadrealne stvari događaju samo roneći dublje u ludilo.

Što dublje zaronimo u ovaj svijet, postaje apsurdniji, a što se toga tiče užasavajući, bacajući sve uznemiravajuće aktove i sve gore mehanike na vas. Svaka razina, ili noćna mora je okarakterizirana mehanikom oko koje se bazira, koja obično uključuje jedno od mnogih uznemirujućih, paklenih stvorenja na koje naiđete. Ponovnost i frustracija ulaze kad svaki od ovih mora traje predugo. Igra postane naporno putovanje kroz hodnik pun opasnosti te dug hod niz stepenice koji vodi do još jednog koridora. Grozote koje ovdje susrećemo prestaju biti legitimno zastrašujuće nakon što shvatite da je kazna smrti gotovo nepostojeća, ništa osim singularnog buđenja blizu mjesta smrti, radeći igru više frustrirajućom nego zastrašujućom. Ipak igra uspijeva zadržati napetost i jeziv ton tijekom većeg dijela, čak i kad postane pomalo otrcana.

Neverending Nightmares recenzija 04

Crno-bijelo-crvena rapsodija straha

Gdje se igra Neverending Nightmares pak ističe je u svom generalnom tonu, cilja osjećaje koji su nam svima previše poznati. Buđenje usred noći, “deliriozno” i ranjivo stanje uma. Hrani se na prirodnim strahovima i bliskim situacijama i kada shvatite da pravi užas ne leži u odvratnim stvorenjima koje susrećete ili u čestoj smrti, već u nadrealnoj situaciji u kojoj se nađete bez načina za bijeg gdje ni samoubojstvo ne može pomoći, tada shvatite pravi cilj igre. Svako buđenje ne služi kao izlaz iz opasne, depresivne situacije nego kao prolaz u samo još jedan nepoznat scenarij, svaki gori od prošlog.

Nažalost igra Neverending Nightmares nikad ne pokuša povezati ove razne scenarije u svojem kratkom narativu razočaravajuće dužine, ostavljajući je kao naizgled nefokusiran nered ili antološku zbirku strašnih situacija. Svi krajevi igre su žurno sastavljeni, a vrijeme prolaska igre nije više od 4 sata, marginalno više ako pokušate proći kroz sve razine. No sa svim tim manjak direkcije i nadrealna progresija uspijevaju provesti osjećaj sna perfektno. Sve je čudno i strano, ništa se ne osjeća stvarno, ali je dovoljno realno da vas terorizira. Igra je nepopustljiva i ne uzima pauzu te samo baca više i više na vas, baš toliko da se slomite pod pritiskom, nešto što će se sigurno dogoditi jer se teško ne ubaciti u zastrašujući svijet sa svim malim detaljima i sve kreativnijim te traumatskim scenarijima.

Neverending Nightmares recenzija 05

Što reći o igri?

Zaključno, Neverending Nightmares je mješovit, u smislu da u nekim elementima elegantno uspijeva dok potpuno promašuje druge. Umjetnički stil i sustav rasvjete stvaraju jedinstven i iznimno intrigantan ton, sa dizajnom zvuka koji igri daje napetost koju zaslužuje. Čudna struktura i nadrealan dizajn razina samo dodaju ludilu, postupno povećavajući faktor straha i dodajući nove trikove oko kojih su razine izgrađene. Igra je također potpuni nered, iako namjerno da vas zainteresira te zastraši sa zbirkom nepovezanih, no uznemirujućih scenarija.

Međutim igra u svojoj srži nema glavnu mehaniku, često frustrirajuća umjesto jeziva, postaje jasno da je igrivost plitka i u principu samo simulator hodanja kratke duljine od 4 sata što se ne isplati za visoku cijenu od 15 eura. No ako ste u potrazi za nečim novim i različitim za ovu Noć Vještica ili želite jednostavan i učinkovit horor, ovo može biti savršena igra.

Igru igrao i recenziju napisao: Jan Vržina

+ odlična prezentacija
+ stravično