Project CARS recenzija – najrealnija trkaća simulacija do sada!

Jedna od najtežih, ali vjerojatno i najrealnija trkaća simulacija koja će vam dati pravi osjećaj vožnje i utrkivanja, sa svim onim adrenalinom i opasnostima koje utrke nose. Isprobali smo Project CARS!

Project CARS je u stvari skraćenica od “Community Assisted Racing Simulator”. U prodaji se pojavila prije nekoliko dana, a moja malenkost kao bivši trkač na onim pravim trkaćim stazama nisam odolio isprobati i ovu simulaciju za koju mnogi tvrde kako je najrealnija simulacija koja postoji. Skočio sam do Steama, potrošio 50 eurića i downloadao igru. Instalacija na SSD disku na mom računalu je brzo prošla i sve je bilo spremno za pokretanje igre.

U stvari nije. Kako se radi o vrhunskoj simulaciji, to su igre koje ne možete igrati tipkama na tipkovnici. Morate imati igraći kontroler ili još bolje volan. Imam i jedno i drugo, no u ovom je slučaju ipak presudio odličan Logitechov volan koji inače koristim za utrkivanje u Formuli 1 i drugim simulacijama. Inače, igra podržava pregršt kontrolera i volana. Ok, to smo riješili.

Dakle, svima vama koji ozbiljno mislite igrati trkaće simulacije preporučujemo nabavku nekog kvalitetnijeg volana. Zašto? Zato što na tipkama nemate tu finoću igranja. Tipke uvijek maksimalno daju gas, i maksimalno skreću, tako da nema mogućnosti recimo malo oduzeti gas – ili je stisnut ili nije. Bolje je rješenje igraći kontroler kao što je to normalna stvar na Playstation i Xbox konzolama, a postoje i brojni kontroleri za PC računala. Ipak, mi smo ljubitelji klasičnog volana s “shift-pad” mjenačem (oko ekrana) i to je po nama najbolje rješenje. Pa tako izgledaju i voze svi bolji trkaći automobili 🙂

Project CARS recenzija 02

Na samom početku možete igrati na nekoliko načina. Oni osnovni su karijera (Career) koju možete početi odakle želite. Možete se ponašati kao pravi pravcati ljubitelj u utrkivanje koji je karijeru započeo prvo u kartingu, a dalje kamo vas život odvede. Igra je zamišljena tako da će vas dugo, dugo držati zalijepljene za vašu igraću platformu. Dakle, ovo je i najkompleksniji dio igre, no nećemo ga posebno objašnjavati jer ionako znate kako to ide. Nas više zanima kakva je igra, je li igriva ili ne, hoćemo li uživati u utrkama ili ne.

Drugi način igranja je Solo (Quick Race). Toplo preporučujemo da krenete od ovog dijela, prije nego odlučite graditi karijeru. U ovom ćete dijelu naučiti praktički sve ono osnovno što trebate znati, a kako bi mogli biti konkurentni u utrkama. Postoji i treći dio, Online, i to vam je jasno kako se utrkujete s drugim igračima preko Interneta. Naravno, možete se utrkivati i preko vlastite LAN mreže.

Što još trebamo reći o igri prije nego krenemo na otkrivanje onog što je najvažnije… aha, recimo kako je igru napravila britanska softverska kuća Slightly Mad Studios, distributer je Bandai Namco Games. Igra se prije nekoliko dana pojavila u Europi i radi na praktički svim novim igraćim platformama – Windows PC, PlayStation 4 i Xbox One. Do kraja godine će se pojaviti i još dvije inačice za Wii U i SteamOS/Linux, a za sada nema podataka hoće li postojati inačica za Android i iOS, što bismo jako voljeli vidjeti.

Isto tako, zanimljivo je spomenuti kako je razvoj igre financirala zajednica. Sjetite se samo skraćenice imena koju smo spomenuli ranije. Developeri su se udružili, razvili igru bez pomoći finacijaša i izdavača i napravili Project CARS – vrhunsku simulaciju. Ekipa, skidamo vam kapu i svaka vam čast!

Project CARS recenzija 03

S obzirom na kvalitetu igre, treba vam i jaki hardver. Mi smo igru isprobali na PC računalu i moramo reći kao će vam trebati vrlo moćna pila za potpuno uživanje u igri. Ako je nemate moći ćete igrati, ali ćete isto tako morati i srušiti brojne parametre, a kako bi igra bila koliko-toliko igriva. Ako nema igrivosti u ovakvim simulacijama, igra jednostavno nema smisla 🙂

Kada smo sve ovo već apsolvirali, vrijeme je i da pokrenemo prvu stazu. Odlučili smo provesti nekoliko Quick race utrka s različitim automobilima, a kako bi dobili onaj pravi osjećaj odnosno dimenziju vožnje. Ono što odmah moramo reći je kako se svaki automobil ponaša potpuno drugačije na stazi. Važno je znati tehničke karakteristike automobila kojeg vozite, ono najmanje što morate znati imate li prednji, stražnji ili pogon na svim kotačima.

Pošto se u Europi uglavnom voze automobili na prednji pogon, uzeli smo za prvu utrku nešto što nam je jako poznato – Ford Focus RS. Lijep, jake zelene boje, moćan i brz. Odabrali smo ručni mjenjač, isključili pomoć pri kočenju i skretanju, te smo kao prvu utrku odabrali nama omiljenu Spa-Francorchamps u Belgiji, stazu koja je puna izazova, brzih zavoja i koja je pravi test za vozače. Spremni smo za start, pale se crvena svjetla, pa zeleno, i oktanska ludnica je krenula…

Gas do kraja, prva… druga… treća… četvrta… peta… prvi zavoj… e, tu smo osjetili ono što smo počeli pričati na početku, po čemu se razlikuje ova igra od drugih. Ne, nećete ući u zavoj tako kao da se vozite po željezničkoj traci, nego će se automobil otimati iz ruku, vibrirati i bacati vas lijevo i desno, pogotovo ako ste prebrzo ušli u zavoj. Vrlo je važno poznavati kako radi prednji pogon – ako stisnete gas u zavoju, automobil vas baca van. Ako pak skrenete prejako u zavoju bez gasa, možete se i okrenuti oko sebe. Mislite da se to ne može dogoditi na automobilu s prednjim pogonom? Može, može 🙂

Dakle, sam ulazak i izlazak iz zavoja su vrlo, vrlo bitni. Morate dobro odvagnuti kako ćete to napraviti i cijelo vrijeme automobil pokušati održavati u idealnoj putanji, dovoljno brzo da vas konkurencija ne prestigne, a opet paziti i da se ne sudarite. Dok na ravnim dionicama nemate što puno razmišljati, svaki je zavoj veliki izazov. Imali smo osjećaj kao da se borimo s automobilom, ali tako vam je i u pravim utrkama – svaki se pokret računa, sve što napravite ima utjecaja na ponašanje automobila.

Project CARS recenzija 04

Igra je definitivno puno teža i realnija od bilo koje trkaće simulacije koje smo igrali. Sve je poznato od prije, znamo kako voziti, ali sve je višestruko puta teže i osjetljivije. Trebat ćete puno trenirati i vježbati kako bi dobili pravi osjećaj za vožnju. I kada se naviknete na jedan automobil, probat ćete drugi i – sve ispočetka 🙂 Primjerice, bolidi Formule se ponašaju sasvim drugačije. Radi se o stražnjem pogonu koji je vrlo osjetljiv i svaka se greška skupo plaća. Vrlo ćete se često puta u zavojima zavrtjeti oko svoje osi. Ako prenaglo krenete zbog prevelike snage će se dogoditi isto. Jednostavno morate “osjetiti” bolid koji vozite, kako bi ga naučili voziti.

Za pobjedu na pojedinim stazama morat ćete puno vježbati, znati sve zavoje napamet, u kojoj brzini ući i izaći iz zavoja i još puno toga. I kad se naviknete na jednu stazu, dolazi druga, pa treća… 🙂 Treća su varijanta automobili s pogonom na svim kotačima, koji će vam možda najviše i odgovarati, sve ovisi o vama. U svakom slučaju rezervirajte puno vremena, opskrbite se sokovima i grickalicama u većim količinama jer ćete morati dobro zagrijati stolicu… pardon, trkaće sjedalo prije prve pobjede.

U nekim drugim igrama ste možda prestizali s lakoćom, u Project CARS ćete prvo morati ukrotiti svoj automobil, a tek onda prestizati druge. Srećom, u izbornicima igre imate puno opcija za podešavanje, tako da ćete igru moći i malo prilagoditi svojem trkaćem iskustvu i donekle si olakšati posao na trkaćoj stazi. No, kako god bilo, neće vam biti lako, u to budite uvjereni… 🙂

Svidjelo nam se i koliko se trkaći automobili realno ponašaju na stazi. Primjerice, ako malo izletite sa staze, odnosno lijevi vam kotači “pasu travu” a desni su na asfaltu, automobil će sam početi skretati prema van – logično, jer desni kotači bolje “grabe” stazu dok lijevi lagano proklizavaju.

Vaši protivnici odnosno konkurencija su prilično inteligentni. Nemaju namjeru sudarati se na stazi i ako ih obilazite bit će oprezni, no tu i tamo ćete imati bliski susret s njima, pogotovo ako ste izletjeli sa staze, ili se to dogodilo njima. Zanimljivo je kako možete izletjeti iz zavoja čak i kada imate uključene sve pomoći i dodatke.

I ono što nam se također posebno svidjelo je kako imate osjećaj da se svaka neravnina osjeti na stazi. Vaš automobil vibrira i odskakuje, a ako se prebrzo vozite i ne kontrolirate ga dovoljno dobro, vrlo se lako možete naći i na krovu! Isto tako, trava i pijesak se nakupljaju na gumama, i dok se ne očiste automobil će biti nestabilniji.

Project CARS recenzija 05

Project CARS je prava hardcore trkaća simulacija i nije za plačljivce i casual trkače. Ovo je ono pravo! Ako ste priželjkivali isprobati jednu takvu igru, sada ste je dobili. Ako ste pravi trkač, vozite je bez dodataka – mi smo probali i teško je, ali se može.

Kada sve zbrojim o i oduzmemo, te kada se naviknete na režim igre, svidjet će vam se. Prostora za poboljšanje ima, no mi je slobodno možemo preporučiti svima onima koji žele osjetiti onaj pravi osjećaj utrkivanja, pravi adrenalin i utrke koje do sada niste osjetili. Gamebox preporučuje ovu igru, užitak je zagarantiran. A možda se negdje i vidimo online… ako tada ćete samo gledati u naš auspuh, ispred nas nećete moći 🙂

Konačna ocjena: 8,6 / 10

Minimalna hardverska konfiguracija:
– OS: Windows Vista, Windows 7 with latest Service Packs