RECENZIJA: Call of Duty – Black Ops, Ameri i Rusi se ponovo ne vole

Igra počinje u kino stilu. Tri su lika u središtu pažnje – Mason (vaša malenkost), Frank Woods i Joseph Bowman, a vaš je zadatak napasti i ubiti Fidela Castra u Bay of Pigs invaziji na Kubu, a koja je opet dio velike akcije zvane Operation 40. Nešto je pošo po zlu, vi ste zaostali za svojom jedinicom i zarobljeni ste. Zarobio vas je upravo Castro i kubanska vojska.

Da stvar bude bolja, Kubanci su se udružili s ruskom vojskom, a vas su predali generalu Nikiti Dragovichu. Tu počinju vaše dvogodišnje muke, a igra se isprepliće mučnim ispitivanjima u kojima morate otkriti namjere vaše jedinice, ciljeve i još puno toga. No, to nije niti blizu onog što vas očekuje…

Akcija, zarobljavanje, tortura, bijeg…
Priča će se potpuno rasplamsati. U zatvoru susrećete Viktora Reznova, bivšeg vojnika Crvene armije, a koji vam je otkrio tko sve stoji iz a vaše torture: Dragovich, Lev Kravchenko, te bivši nacistički naučnik Friedrich Steiner. Pobjeći ćete iz zatvora, bit će “čupavo”, ali ipak ste vi vrhunski specijalac. Priča se vrti oko više stvari, kao što je tajno nuklearno naoružanje, još tajniji nervni agens poznat kao “Project Nova” i cijeli Hladni rat koji se događa u pozadini između Amera i Rusa.

U bijegu iz ruskog gulaga samo ste vi preživjeli, no sakupili ste dovoljno informacija kako bi praktički definirali svoje nove zadatke koje ćete trebati odraditi. Vratili ste se u SAD i mjesec dana kasnije predsjednik John F. Kennedy odobrava napad na najtraženiju osobu – Dragovicha.

Mjesec je studeni, 1963. je godina, a Mason, Woods i Bowman dolaze u Baikonur Cosmodrome kako bi razotkrili sovjetski svemirski program. No, nisu Rusi mačji kašalj, ponovo vas zarobljavaju, a priča kreće u skroz drugačijem smjeru. U svemu tome prste ima i sam Dragovich, koji vas vrbuje (protiv vaše volje) za svoje potrebe. Naravno, stvar je u kombinaciji droge, halucinogena, hipnoze i nekih drugih sitnica, to će trajati čak pet godina.

Idemo malo analizirati
Radnje ima još, tek smo se zagrijali, ali ćemo se namjerno zaustaviti jer mislimo kako smo vas dovoljno zainteresirali samom radnjom. Prilično je dobra za ovakvu vrstu igara koje same po sebi nemaju neku tešku i kompleksnu radnju. Naravno, sve ovo što ste do sada pročitali odnosi se na radnju single playera, moć ove igre kao i prošlog CoD nastavka ipak je u multiplayeru. Naravno, nismo mislili na šesticu (Modern Warfare 2), nego prethodni Treyarchev naslov – World at War, kojeg smo mjesecima zajedno s vama “lupali” u multiplayeru na Internetu, na vlastitom GaemBox serveru uz sponzorstvo Diabolic Serversa. Vjerovali ili ne, bilo nas je više od 6.000 igrača, bio je to pravi online rat!

Vratimo se mi samoj igri, odnosno single playeru. Sama radnja je isprepletena akcijskim dijelovima i video isječcima koji su prilično mračni. Naime, kako budete završavali pojedine dijelove igre, oni će se prekidati odnosno miješati s vašim teškim vremenima, odnosno brojnim mučnim ispitivanjima i mučenjima koja ste doživjeli u kubanskim i ruskim zatvorima. To je skup sjećanja, slika, akcije, špijunaža, borbe sa vlastitom psihom i samim sobom, sve prilično tmurno djeluje, pomalo zamorno. Ali to su teška vremena, zar ne, nije to med i mlijeko. Da, igra je prilično brutalna, definitivno nije za mlađe igrače.

Uz hrpetinu naoružanja koje ćete moći koristiti, simpatična nam se učinila vožnja onim starim vojnim motorima, na kojima ste mogli upucavati protivničke motoriste. Ne morate ciljati, sve se to samo podesi.

Uglavnom, single player je vrlo intenzivan, kako i treba biti, iako smo cijelo vrijeme imali osjećaj da nešto fali. Volimo CoD serijal, ali nakon MW2 očekivali smo još korak više, a čini se da smo se malo “zateturali”… 🙂

CoD Black Ops Multiplayer
E, to je prava snaga ove igre – igranje u mreži ili online. Već sam ranije spomenuo koliko smo uživali u CoDWaW, a upravo radimo na tome da dobijemo ponovo vlastiti multiplayer server na kojem ćemo se opet “lupati”. Probali smo to na nekim drugim europskim serverima i vidjeli kako to funkcionira. Uglavnom, priča je otprilike ista, kao i u CoDWaW. Sakupljate COD Pointse s kojima ćete kasniej kupovati bolje oružje, opremu, dodatke, prek-ove i druge sitnice. Bolje opremljeni imate veće šanse na terenu. Dodani su i neki novi Killstreak napadi kao što je Napalm Strikes, eksplozivne naprave koje možete aktivirati iz daljine (RC Car), a moći ćete upravljati i helikopterima. Opako 🙂
PO novome možete “farbati” svog lika, dodavati mu različite boje na lice ili zanimljive dodatke na oružje. Novost je Theater Mode koji će na kao što to i sam naziv kaže “teatralno” prikazati najatraktivnije skinute protivnike. Free-For-All, Team Deathmatch, o tome sve ionako znate. Naš je zadatak samo reći – da ili ne. Naravno – da!!!

Grafia i zvuk
Nismo baš nešto očarani grafikom, očekivali smo više, možda i previše. Sami efekti i eksplozije su nas posebno razočarali. Inače, sama igrivost je ok, sve prilično dobro klizi, tu i tamo smo imali nekih sitnih problemčića ali ništa strašno. Zvuk je također ok, glazbe nema niti je ne treba, ipak je ovo ratovanje.

CoD koji ne bi smjeli zaobići
Ne moramo biti previše pametni kako bi zaključili kako je ovo FPS naslov koji bi trebao imati svaki igrač koji drži do svog “pucačkog renomea”. Istina, nije nas igra pretjerano oduševila, ali kao što smo već nekoliko puta spomenuli, snaga ove igre je multiplayer.

Kod ove igre nemamo što recenzirati, pametovati, prodavati vam neke fore, kad je tu sve jasno. Mogli smo sve ovo napisati u dvije rečenice, opet bi vam sve bilo jasno. Neka se nekim detaljima bave neki drugi siteovi, mi nećemo, nemamo vremena, jer se moramo igrati. A i vi manje čitajte i nabavite CoD Black Ops, nadamo se da se vidimo negdje online! 🙂

+ nova adreanlinska pucačina
+ mračna atmosfera
+ detaljna radnja