RECENZIJA: Crash Time 4 The Syndicate – Cobra 11 Semir i Ben opet u borbi protiv podzemlja!

Uskočite ponovo u uloge hrabrih policijskih službenika Bena Jägera i Semira Gerkana, ovoga puta u lovu na moćnu kriminalnu organizaciju koja se proširila po njemačkom gradu Cologne. U odnosu na prethodni nastavak, igra je još brža, s više akcije, eksplozija, utrkivanja (oko 100km trkaćih staza), čak 40 različitih automobila, uglavnom imat ćete pune ruke posla i eksplozivne akcije!

Kako i u samom nazivu piše, u igri Crash Time 4 morat ćete slomiti kriminalnu organizaciju koja sama sebe naziva “Sindikat” (Syndicate). Ali, čuvajte se kriminalci, dolazi Cobra 11, strah i trepet za sve one koji se nalaze s druge strane zakona!

Prije nego pokrenemo igru spomenut ćemo i kako se igra temelji na popularnoj njemačkoj TV seriji “Alarm für Cobra 11”, s već spomenutim glavnim likovima (Semir i Ben), a koju ste mogli gledati i na jednom od naših TV kanala (RTL, ako se ne varamo).

Još jedan dosadni policijski dan…
…paaa, ne baš. U Cobra 11 jedinici uvijek se nešto događa, tako da praktički nećete moći biti niti sekunde na miru. Zadataka je pregršt, na vama je da odaberete koji ćete kada izvršavati. No, temelj svega je – vožnja. Morate biti odličan vozač jer ne možete biti pripadnik Cobra 11 policijske motorizirane jedinice. Ukoliko se ne osjećate dobro za upravljačem, neće biti loše da malo prokrstarite gradom prije izvršavanja prvih misija, kako bi se upoznali s cestama, prometom, semaforima, rasporedom ulica i drugim prometnim sitnicama. Naime, što bolje poznajete grad, moći ćete i bolje izvršavati misije, iako to nije presudno.

U snalaženju u igri odlično će vam pomoći mapa, na kojoj se nalazi sve što trebate znati. Pozivate je s tipkom “M”. Na samoj mapi vidjet ćete i neke elemente (lokacije za servis, povećala, crvene i zelene strelice, “nišan”,…), a koji su objašnjeni u legendi mape (koju pozivate s tipkom “Tab”). Uglavnom, mapu ćete često koristiti, jer se na njoj nalaze i zadaci koje trebate izvršavati, ali i poveznica dvije glavne lokacije na kojima se razvija igra – grad (City) i autoput (Autobahn).

U lov, u lov na kriminalce
Ako ste igrali prethodni nastavak (Crash Time 3), način igranja u ovom nastavku je isti. Ako i niste, nema problema, zato smo mi tu. Na samom početku uglavnom su zaključane sve lokacije i svi automobili, tako da ćete na samom startu dobiti samo nekoliko osnovnih policijskih modela automobila te prvu misiju. Nakon što je riješite polako će se otključavati i drugi automobili i nove lokacije, odnosno misije. Osim samih misija postoje i mini-misije koje možete rješavati usput (npr. postavljanje kamera za praćenje po gradu, pronalaženje tajnih lokacija gdje se kriminalci sastaju, i slično).

E sad, ono što nam je odmah zapalo u oko su automobili. Odlični su, sama je vožnja sjajna, uživat ćete vozeći se gradom i naganjajući kriminalce. Automobili su poredani po kategorijama – Police car, Sports car, Off-roader, American Cobra, Transporter, Road Chief, Race car, Other. Uglavnom ima ih 40-ak, za svakoga ponešto.

No, isto tako, vidjeli smo kako poznamo ove automobile, odnosno barem smo tako mislili. Po dizajnu vidimo kako su to BMW-i, Porschei, Mercedesi, Suzuki, Lamborghini i drugi poznati proizvođači, no na žalost niti u ovom nastavku igre automobili nisu licencirani, tako da ćete u stvari voziti “no name” automobile što malo umanjuje doživljaj, ali zažmirit ćemo na to. Idemo se koncentrirati na igru.

Posebno važan dio svakog automobila je turbo odnosno nitro pogon, što će vam odlično poslužiti u praćenju drugih vozača. Nemojte se zanositi, kriminalci voze kao ludi, teško ćete ih pratiti, a tu dolazi do izražaja ono što smo prije spomenuli, a to je poznavanje grada i ulica. Oni sposobniji vozači moći će i presjeći rutu, skratiti put preko trave i slično, a sve kako bi ulovili kriminalce.

Pregršt različitih misija
Same misije nema potrebe objašnjavati. Ima ih raznih, a one se otključavaju kako budete napredovali u igri. Na izbor ćete dobiti i hrpu lokacija, a same misije pratite na mapi. Lovit ćete prebrze vozače i zaustavljati ih (morate ih držati mirne 5 sekundi), razbijat ćete protivničke automobile kako se ne bi dalje kretali, prevozit ćete npr. zaštićene svjedoke s jedne ne drugu lokaciju, pratit ćete (escort) “maricu” koja prevozi kriminalce, vozit ćete hitnu pomoć (i ona ima turbo!!!), i puno drugih misija. A ima ih zaista, zaista puno. Uglavnom, sve potrebno pronaći ćete na mapi. Kada već spominjemo mapu, na njoj ćete vidjeti i oznake s ključem – na njima možete popraviti automobil.

Spomenimo i online multiplayer u kojem također možete svoje vozačko znanje pokazati vašim prijateljima. Istovremeno može igrati do 8 igrača.

Poseban dio igre su sudari, razbijanja i slične sitnice. Uglavnom, vaš je automobil prilično izdržljiv, može izdržati dosta udaraca, a kada počne škripati, trkom u servis i ponovo ste kao nov.

Nekoliko savjeta?
Zašto ne. Igra je po samom načinu igranja vrlo jednostavna i tu nemamo što puno objašnjavati. Ono što ćemo ipak spomenuti je da je u svemu ključna vaša vožnja. Što budete bolje vozili i lovili kriminalce, manje ćete štete napraviti. Inače, indikator štete se nalazi u gornjem dijelu ekrana, a na njemu je nekoliko parametara. Naime, neke misije se upravo vežu uz kvalitetnu vožnju, npr. u određenom vremenu i sa što manje udaraca morate doći do određene točke u gradu. Ako udarite koji put više misija propada.

Na kraju svake misije dobit ćete kratku statistiku u kojoj je opisano što i kako ste je završili, a nakon nje otključavaju se nove misije i lokacije. Birajte automobil kojim ćete se voziti, na izboru su čak 40 različitih jurilica.

Jedan od zanimljivih dijelova igre su i utrke. One se voze na posebnim stazama, a cilj je naravno pobijediti. Odmah ćemo vam reći kako nije teško pobijediti, dovoljno je da imate malo “trkaćeg smisla” i sve će završiti u vašu korist. Očekuje vas oko 100km trkaćih staza.

Da, sve drži vodu i to prilično dobro. Igrivost nas je i u prethodnom nastavku ugodno iznenadila, a tako je i u ovom nastavku. Dakle, grafika je sasvim ok, zvuk također, a glazba je priča za sebe. Sve u svemu, ovdje nećete imati zamjerke, sve je jako dobro. Sama vožnja i ponašanje automobila također je odlično napravljeno, mi smo uživali u naganjanju a posebno sudarima. A što ćete 🙂

Crash time 4 je dostojan nastavak trojke
Ako se sjećate naše recenzije prijašnjeg nastavka, od igre nismo očekivali ništa, no ona nas je ugodno iznenadila. I četvorka je na tom tragu iako smo očekivali mrvicu više, neke elemente po kojima će se razlikovati od prethodnog nastavka. No, kada sve zbrojimo i oduzmemo, dobili smo još jedan solidan trkaće akcijski nastavak igre u kojem ćete se ugodno smjestiti za svojim računalom ili konzolom i provesti ugodno popodne uz ekipu iz Cobre 11.

Iako igra i nije naišla na neke dobro ocjene kritike, ne slažemo se. Zaslužuje prst gore i ako nas pitate, preporučujemo je. Mi smo uživali igrajući igru, zašto ne bi i vi… 🙂

+ odlična grafika, zvuk, glazba
+ lude vožnje po gradu, odlična fizika