RECENZIJA: Cryostasis The Sleep of Reason, akcijska horror FPS avantura

cryostasisrecenzija_00

Čitali smo o igri, zanimljiv koncept i radnja u kombinaciji sa nekim ekranima obećavali su nešto slično Penumbri ili nekom takvom survival horroru samo sa nešto manje protivnika i sa mogućnošću spašavanja njihovih duša.
Nalazite se u ulozi Alexandera Nestorova koji mora otkriti što se dogodilo sa nuklearnim ledolomcem “North Wind” i njegovom posadom. Nakon sporog početka otkrivate kako ste došli do broda i ušli u njega i već na početku naišli na prve žrtve.

cryostasisrecenzija_02

U čemu se razlikuje ova igra od sličnih? Čitava priča otkriva se kroz flashabackove Nestorova koji ima sposobnost ući u um svakog člana posade na kojeg naiđe i proživjeti ono što je taj lik proživio. Pa ni to nije nešto novo rekli bismo… Fora je u tome da vraćanjem u prošlost možete ne samo vidjeti što se dogodilo žrtvi već možete utjecati na događaje u prošlosti da bi promijenili sadašnjost. Primjerice, možete ukloniti neke prepreke i olakšati si prolaz kroz unutrašnjost broda. Ukoliko ne uspijete iz prve možete pokušati ponovo – nakon što uspijete mrtvac nestaje i možete nastaviti sa istraživanjem. Osim flashbackova nailaziti ćete i na pisane dokaze o čudnim događajima na brodu.

cryostasisrecenzija_04

Borite se za zombijima, hodajućim leševima mornara “North Winda” koji su uvijek slabiji od vas ali su svejedno vrlo opasni jer su vaša oružja dosta troma i na njihovo korištenje utječe i vaša energija (čitaj: toplina) i umor. Energiju obnavljate na svim izvorima topline koje ćete si morati sami osigurati. Svaki odjeljak broda priključen je na svoj generator koji je po defaultu isključen. Nakon što uključite generator led se počinje topiti, postajete pokretljiviji i na ekranu se počinju pojavljivati boje. I hodajući leševi, tek toliko da se zna.Kod korištenja oružja vrlo je važno biti precizan jer je primjerice potrebno dosta vremena da zamahnete sjekirom pa ako promašite… ode glava. Naravno, neće tu biti samo gladnog oružja, nailaziti ćete i na puške, sačmarice i slične primjerke naoružanja koje biste mogli očekivati na prosječnom ledolomcu na nuklearni pogon.

cryostasisrecenzija_05

Atmosfera u igri je stvarno jeziva. Horror incorporated, nešto slično kao Dead Space i neki od Aliena (mislim na film) samo sa manje intenzivnom radnjom. Zvuk je odličan i jako dobro prati radnju i dočarava unutrašnjost zaleđenog broda. Brod je inače dizajniran po originalnim nacrtima ruskog ledolomca (tako barem kažu na stranici Aspyra) i uistinu je velik. Grafika je mogla biti mrvicu bolja, a jedina prava zamjerka je slaba interaktivnost sa okolinom. Točnije, selektivna interaktivnost jer ponekad neki sasvim mali i bedasti objekti ostaju nedirnuti nakon što ih udarite ili upucate dok neki odmah nastradaju. Ali to je boljka mnoštva igara pa nećemo zamjerati pretjerano. Važno je da ne utječe na igrivost.

+ zvuk
+ velika igrivost
+ save game bilo gdje, autosave odličan (ovo kopiram od Bozze)