RECENZIJA: Darkness II – čekaj dok te moje mračne šape ulove, nema ti spasa!

" style=

Radnja igre događa se otprilike dvije godine nakon događaja u prvom nastavku. U ulozi ste lika koji se zove Jackie Estacado, a koji je vladar "The Darkness" stare i brutalne sile kaosa i uništenja. Jackie se još sjeća svoje mrtve djevojke Jenny Romano, a to je i dobrim dijelom utjecalo na njegovu odluku da potraži pomoć od tajanstvenog i okultnog Johnnyja Powella i njegovog proučavanja mračnih sila koje imaju nadljudske moći. S vremenom će shvatiti kako je The Darkness sila nešto najgore što mu se dogodilo, ali opijen njenom nevjerojatnom moći (o kojoj ćemo nešto više reći kasnije) kroči svoj put kroz ovu mračnu avanturu, jednu od najmračnijih koje ste vidjeli u video igrama.

U stvari, Jackie je sada novi Don kriminalne obitelji Franchetti, što će mu pomoći u traženju ubojica njegove djevojke. The Darkness sila u njemu potencira glad i želju za osvetom, a naći će se i nekako u središtu mafijaškog rata. Naš junak osjeća kako to nije samo običan rat, nego netko njime "upravlja" izvana, neka čudna sila. Kako će ovaj "mrak" od igre završiti, ovisi samo o vama…

Inače, igra se temelji na istoimenom horor stripu kojeg potpisuje Top Cow Productions.

Dosta priče, idemo se igrati mraka!
Sama radnja igre započinje tako što vam sam Jackie počinje pričati svoju životnu priču o svom životu, o nevjerojatnoj The Darkness sili, sjedeći na stolcu u nekakvoj prostoriji s crno bijelim podom. Naravno, i dalje je jako sjećanje na djevojku Jenny, od koje mu je ostala samo slika. Nakon toga se radnja prebacuje u jedan luksuzni restoran u kojem se pojavljuje i njegov prijatelj Vinnie, a nešto kasnije će Jackie popričati i s dvije atraktivne plavuše. No, u tom je trenutku jednoj od plavuša prostrijeljena glava, a kombi razvaljuje prozor ispred vas i sve je u plamenu. Gadno ste povrijeđeni, noga vam je u komi i ne možete se kretati, ali pomaže vam vaš kompa Vinnie koji vam daje i pištolj kako biste se mogli braniti.

Bit će tu spašavanja žive glave i napucavanja, prilično žestoki rat. Nekako ste se dovukli do kuhinje i zaključali, osjetite samo da gori plin. No, ekipa izvana u kuhinju ubacuje zapaljenu bocu i sve ltei u zrak, pa i vi. Ipak, oba ste preživjeli. U kandžama smrti koja se obavila oko vas, primijetili ste jednu tajanstvenu figuru koja je samo komentirala kako ste izdržljiviji od svog oca.

U želji za preživljavanjem, aktivirali ste svoju The Darkness silu i krenuli u svoju mračnu avanturu, u lov na djevojku s kojom će se susresti. No, na tom putu očekuje ga puno borbe i žestine. No, možete vi to…

Mrak je snaga!
Prva i osnovna stvar koju ćete shvatiti u igri je snaga mraka. naime, kada se pojavite na svjetlu, vaša the Darkness snaga ne funkcionira, a i obnavljanje vašeg zdravlja se ne događa. Vaša se moć crpi iz mraka, tako da gdje god vidite upaljeno svjetlo, neonku ili bilo koje drugo osvjetljenje koje vam uništava snagu (a to ćete prepoznati kada ekran potpuno zabijeli), tada ga odmah uništite, upucajte, kako god, samo da je mrak!

Prije nego nastavimo objašnjavati samu igrivost, spomenimo i kako ste na početku igre mogli odabrati težinu igranja (Thug – razbojnik, Mobster – mafijaš, Hitman – ubojica, Don – mafijaški šef), no ako vam se u pojedinim dijelovima igre učini da vam je igra prelagana ili preteška, samo promijenite težinu igranja i jurišajte dalje 🙂

Dakle, počeli smo priču s mrakom koji vam daje posebne moći, a one se realiziraju preko zmijolikih ruku spojenih na vas (nešto kao Octopus u Spidermanu), a koje imaju višestruku funkciju .

Ruke moje paklene, mračne sile vatrene 🙂
Imate ih dvije, dakle uz vaše dvije ruke još dvije mračnih sila. Tipkom "Q" aktivirate lijevu, a ona služi za hvatanje i bacanje predmeta, hvatanje protivnika koje nakon toga pritiskom na tipku "1" doslovno masakrirate. Druga ruka, ona desna, aktivira se tipkom "E", a služi uglavnom za razvaljivanje prepreka, vrata (prije ih morate uhvatiti lijevom rukom, dakle tipkom "Q"), a služi i za trganje srca iz prsnog koša mrtvih protivničkih mafijaša koji su u neku ruku simpatični – trčkaraju uokolo u onim radničkim narančastim hlačama "tregerušama". No, nemojte ih podcijeniti, ako ih se na isom mjestu nađe više, brzo će vas izrešetati, tako da vam neće pomoći niti vaš The Darkness.

Ono što nam se posebno svidjelo je mogućnost istovremenog korištenja čak četiri oružja, naravno ako ste dovoljno spretni. Kako? Pa lako, treba se samo sjetiti! Istovremeno možete pucati iz pištolja i uzija s "normalnim rukama", a trgati protivnike, bacati na njih predmete i čupati im srca s "demonskim rukama" (Demon Arms). Djeluje prilično efektno, no morate biti prilično koordinirani i dobro se kretati, jer protivnici su prilično pametni, skrivaju se iza zaklona i nećete ih samo tako lako srediti. Ovaj jedinstveni način igranja autori su nazvali Quad-Wielding gameplay.

Još jednom ćemo vas podsjetiti kako je vaša snaga mrak, uništavajte sve svjetlo koje vam smeta i to prije nego se pojave protivnici, imat ćete manje glavobolje. Čak i neka vrata nećete moći razbiti prije nego uništite svjetlo, jer nemate one svoje mračne snage.

Spomenimo kako se na pojedinim dijelovima igre nalazi i takozvani Talent Shrine, a to je nekakav "prolaz" koji aktivirate s desnom demonskom rukom (tipka "E") a u kojem možete nadograditi svoje mračne moći. Naime, kako sređujete neprijatelje sakupljaju vam se i nekakvi bodovi koje kasnije možete zamijeniti za razne moći koje će vam olakšati igranje. Čista klasika… 🙂

Čisto solidno su napravljeni, zadovoljni smo, iako moramo priznati da nije ništa posebno. Možda zbog mračne atmosfere u kojoj nema nekih pravih grafičkih efekata. Moramo reći kako i minimalna hardverska konfiguracija nije velika, može se igrati praktički na svakom računalu (konzole nećemo niti spominjati), što je pohvalno, ali istovremeno nam govori kako je igra grafički nešto iznad prosjeka.

Što se zvuka tiče, on je relativno skroman, no odlično prati radnju igre, a i sama glazba je prilično dobra, fino se uklapa u mračnu atmosferu cijele igre.

Darknes II – mrak koji morate probati!
U ovom naslovu smo vam rekli sve. Ili nismo? Naime, igra je prilično mračna, brutalna, krvava i da ne kažemo bezobrazna (npr. vaš demonski pomoćnik mokri po mrtvim mafijašima), tako da je igra definitivno samo za ljubitelje mračnih horor igara, a ova je jedna od najmračnijih. Ipak, igra i radnja drže vodu, sve je napravljeno prilično korektno i u granicama, tako da smo već nakon nekoliko sati igranja shvatiti smo kako je ovo igra koja će se igrati.

Ako volite ovakve igre, kao netko npr. horor filmove, onda je ovo naslov koji ne bi smjeli propustiti. Ostali – razmislite…

+ ideja, radnja
+ darkness "šape", ma mrak 🙂