RECENZIJA: Dead Island – ili kako raj na zemlji pretvoriti u horor pakao!

" style=

Radnja igre smještena ja na izmišljeni otok Banoi koji je smješten blizu obale Papua Nove Gvineje. Naši junaci jednog će se jutra probuditi u Palms Resort hotelu misleći kako je sve u redu i kako je pred njima još jedan dan za uživanje. No, ubrzo će otkriti kako su otok i njegove stanovnike i goste napali zombiji. Ili još bolje, gotovo svi su se osim naša četiri junaka – Logan, Purina, Xian i Sam B pretvorili u zombije. Naši su junaci na neki čudan način imuni na "pretvaranje" u zombije.

Ubrzo ćete shvatiti kako je preostala šačica nezaraženih koji jednostavno pokušavaju preživjeti, i naravno pobjeći s otoka. Iako je naizgled sve jednostavno, očekuje vas puno posla. Nakon što organizirate prvu točku otpora, odnosno svoju bazu, nabavit ćete namirnice, ali i oružje. I bitka protiv zombija može početi.

Ipak, niste sami, pomaže vam tajanstveni Colonel White koji će vas voditi preko radio veze i koji će vas pokušati uputiti prema samom izvoru zaraze, duboko u unutrašnjosti otoka. No, stvari će se itekako dodatno zakomplicirati. Hoćete li otkriti izvor, pronaći protuotrov, pobjeći s otoka, ovisi o vama.

Neka ludilo počne…
Sam početak igre, odnosno onaj video uvod kojeg uvijek gledamo na početku video igara je prilično žestok, brutalan. Jasno, zombiji nemaju milosti i "grizu" sve što stignu. I već smo u tom trenutku pomislili kako je ovo igra u stilu Resident Evila ili Left 4 Dead, ali nije. U stvari je, ali je bolja. To smo brzo shvatili. Barem nama.

Na samom početku birate jednog od četiri ponuđena lika kojim ćete "krstariti" otokom i sređivat zombije. Dva su muška (Logan, Sam B) i dva ženska lika (Purna, Xian). Mi smo se ovaj puta odlučili za pripadnicu ljepšeg pola (Xian) i mislimo da nismo pogriješili. Žena ga mlati sve u šesnaest. Jes' da malo vrisne tu i tamo dok udara, ali ok, dobro se drži.

I tu počinje lagano igra. Budite se u hotelskoj sobi, kao u nekoj traumi, podižete se sa zemlje (ne iz kreveta?), i pokušavate shvatiti što se oko vaš događa. Kud sad? Mapa se nalazi dolje desno na ekranu, stanje vašeg "zdravlja" gore lijevo, to će vam vjerojatno pomoći. Prvo u kupaoni pokupite MedKit, dobro će doći (tipka "F").

Najvažnije informacije dobit ćete pritiskom na tipku "I". Tu se nalaze svi potrebni podaci kako bi kvalitetno napredovali u igri. S lijeva na desno tu su mapa, primarni i sekundarni zadaci (Quests) koje ste završili i koji su u tijeku, zatim Inventory koji pokazuje što sve imate u svom posjedu, Skills (vještine koje možete steći, o tome nešto više kasnije), te Player odnosno podaci o vašem liku.

Odmah na početku vam preporučujemo da putem pretražujete sve što možete, jer pronaći ćete puno predmeta koji će vam dobro doći. Isto tako, sakupljajte i novac koji nam se na početku činio nebitan, ali ubrzo ćete shvatiti kako na otoku one važne stvari i nisu besplatne. U nekim mračnijim dijelovima trebat će vam baterijska svjetiljka koju ćete također naći negdje u tom svom pretraživanju okoliša, a aktivirate je tipkom "T".

Još uvijek nema ni traga zombijima, još uvijek ne znate što se točno događa oko vas, ali osjećate da nešto gadno nije u redu. Uspjeli ste se dokopati jednog balkona hotela s kojeg puca fantastičan pogled na lagunu, na taj predivan raj na zemlji sa živopisnim okolišem, a kad ono dva čovjeka uz vrisak prolete pokraj vas s gornjih katova prema dnu. Očito ih je netko bacio s balkona, nisu sami pali.

Sam početak igre možda je malo dosadan, ali izdržite to, kasnije će se situacija osjetno zaoštriti, ne brinite. Situacija će se malo iskristalizirati kada naiđete na prvo uporište "normalnih" ljudi koji nisu zaraženi. Njih je na početku šačica, ali situacija će se lagano okretati u vašu korist. Od vaše male ali jake grupe dobivat ćete pregršt zadataka kojima ćete trebati pronaći neke ljude i spasiti ih, pronaći dokumente, dijelove automobila i druge različite zadatke, ima ih zaista puno.

Kako budete napredovali u igri tako ćete puniti svoje XP bodove, a koje sakupljate boreći se protiv zombija. Kada dođete do određene XP granice, možete kupiti pojedini Skill (tri vrste). Sve će vam to itekako trebati kako bi napredovali u igri jer i sami zombiji napreduju, postaju sve jači i otporniji na vaše udarce.

Borba i oružja
Sama je borba priča za sebe. Kao što smo ranije rekli, sakupljajte sve što možete, kao krtica, sve će vam dobro doći, bez obzira radi li se o običnoj letvi ili veslu, komadu cijevi ili nožu, sve može poslužiti kao oružje kojem ćete mlatiti zombije. Svako oružje ima svoju snagu i vijek trajanja. Na primjer, nakon određenog broja udaraca veslo će se polomiti, a nož otupiti i slično, bacite ga i u ruke uzmite drugo. Dobro je da možete nositi i do 12 oružja, tako da ga uglavnom neće nedostajati.

Kako bi popravili svoje zdravlje, nailazit ćete na limenke sode, vode, MedKitove i slično. E, soda košta 1$, boca vode 3$, ne znamo tko vam to naplaćuje ali vam se skida s računa. No, novca ima poprilično, nije nam ga nedostajalo, a s njim kasnije možete kupiti i bolje oružje. Isto tako, kasnije ćete kod trgovca moći i prodavati nepotrebne predmete za koje ćete dobiti pokoji dolar, a to opet pretvorite u neki korisni predmet.

Ok, riječ dvije o borbi sa zombijima. Ima ih raznih i razne su snage, a kasnije će se pojaviti i neki malo žešći bossovi koje ćete morati dobro izudarati kako bi pali. Kada ih sredite, odnosno kada im indikator energije dođe na nulu, tada su gotovi. Često nešto nose sa sobom (novac, oružje) pa ako to možete pokupite. E, sad, mali trik. Kada se mlatite sa zombijima, preporučujemo da ih pokušate srušiti na zemlju, jer tada su nesposobni za borbu. Tada ih dobro izmlati. Za to će vam dobro poslužiti "cipelarenje". Čini nam se da je dobro što smo uzeli ženu za našeg lika, jer žena sa svojom štiklom cipelari kao luda. Petom u glavu, bacite ih na zemlju, a onda ih kombinacijom udaraca razvalite do jaja 🙂

Budite oprezni ako vas napada više različitih zombija, pogotovo ako su različite snage, brzo ćete to prepoznati. Uglavnom ih bacajte na zemlju i cipelarite, udarajte raznim oružjima, malo kombinirajte. I svako od vaših oružja ima različitu snagu, ma sve ćete brzo shvatiti. Isto tako, cipelarenje ne troši oružje, a ne troši se štikla, izgleda da je neka čelična 🙂

I to je uglavnom to. Rješavat ćete dobivene zadatke i pokušati otkriti tajnu zašto su se na otoku uopće pojavili zombiji. Na tom putu ćete ih umlatiti stotine i stotine, tko zna koliko. Uglavnom imate posla preko glave, pa duboko udahnite, oružje u ruke i hrabro naprijed. Možete vi to 🙂

Grafika je odlična, uživali smo u igri. Pejzaž je očaravajući, tako da ćete se ponekad zagledati i uživati u okolišu, pa vam se možda neki zombi i privuče iza leđa. A valjda neće 🙂

Zvuk je odličan, posebno u borbama, a i glazba je u pozadini, ne iritira a dobra je. Vrlo smo zadovoljni tehničkom izvedbom igre, niti u jednom slučaju nismo osjetili neko opterećenje, mučete. I samo upravljanje likovima je skroz dobra. Sve u svemu, tehničkoj izvedbi debeli prst gore.

Dead Island… ma, trebate probati!
Nakon nekoliko sati igranja bilo nam je jasno zašto igra toliko visoko kotira na top ljestvicama, pa i našoj. Igra je vrlo igriva, odlična je atmosfera, u njoj smo osjetili "ono nešto" što svaka igra mora imati kako bi nas privukla. Tim više što u redakciji baš i nismo ljubitelji krvavih horora. Ali eto, ovu smo igru igrali s osmjehom na licu, a vi si mislite što hoćete.

Ah, da, preporučujemo, morate probati 🙂

+ grafika, zvuk
+ igrivost