RECENZIJA: Dead Space 2, malo manji horror od prehodnog

Isaac Clarke, inženjer koji je preživio prvi Dead Space budi se iz kome i nađe se usred novog horrora što pomalo podsjeća na nesretnu Ellen Ripley koja je u borbi s alienima bauljala po svemiru desetljećima i uveseljavala poklonike žanra sve dok nije postala napola alien.

Na početku igre, Clarke se budi i pokušava pobjeći strašnim bićima koja ga pokušavaju ubiti. Za razliku od prvog dijela igre, ovdje čudovišta ima puno više i jednako su opaka. Nakon nekog vremena dobivate oružje, pa mogućnost podizanja i bacanja predmeta te usporavanje protivnika. Da se ne biste izgubili povremeno pritisnite tipku „B“ jer će vam tada plavom crtom biti pokazan smjer u kojem se trebate kretati.

Sve leševe na koje naiđete obavezno drmnite nogom jer ćete na taj način doći do skrivenih predmeta i novca kojim možete kupovati dodatke na mjestima koja su za to predviđena. Snimanje pozicije također se obavlja na određenim mjestima.  Sve konkretne radnje obavljate tipkom „E“ što je uobičajeno a kontrole su općenito dosta dobro napravljene. Možda je u prvom dijelu igre bilo malo problema sa kamerom ali to je sada otklonjeno jer se vrlo rijetko dešava da se izgubite (osim ako bjesomučno okrenete miša).
Atmosfera u igri je klaustrofobična, čitavo vrijeme očekujete da će vas netko zaskočiti a to se i događa češće nego u prvom Dead Spaceu. Ipak, čini mi se da je prvi dio bio napetiji, baš kao i u Alienima. No dobro, zato igra izgleda ispeglanija i ljepša i na prvi pogled podsjeća na Mass Effect. I to jako. Ali to i nije loše s obzirom na to da je Mass Effect odličan naslov.

Zabavno je koristiti se telekinezom i bacati predmete na sve strane. Po mogućnosti u smjeru protivnika. Ako već poželite baciti nešto na neko obližnje čudovište pobrinite se da to bude neka cijev ili nešto šiljato – vjerujte mi da vrlo efektno izgleda kada zakucate protivnika za zid. Većina predmeta je interaktivna i manje više uništiva tako da tog neslužbenog oružja iz okoline ima podosta. Primjerice, invalidskih kolica na početku igre ima toliko puno kao da se nalazite u tvornici kolica.

Što se okoline tiče, interaktivna je ali neki predmeti su neobjašnjivo otporni na sve udarce i ostale podražaje ali to su samo sitnice koje nalazimo i kod drugih igara sličnog stila. Primjerice, dođete do stalka s knjigama i napucate knjigu. Nema efekta, knjiga kao da je od čelika. No dobro, to su stvarno sitnice…

Osim Mass Effecta igru možemo usporediti i sa Fearom što se tiče horror atmosfere ali igra je u čitavoj tvoj količini krvi (a ima je, vjerujte mi na riječ) i zabavna budući da na svoj bolestan način možete razbacivati dijelove tijela ubijenih čudovišta i dodatno ih gaziti nogom sve dok ih ne rasturite u potpunosti.

Dobroj atmosferi u igri jako doprinosi odličan zvuk. Glasovi su odlično, zvukovi koje proizvode ta zločesta stvorenja koja bauljaju unaokolo želeći skratiti muke svakome na koga naiđu zastrašujuća su a grafika je izuzetno dobra iako su potoci krvi mogli biti napravljani nešto bolje. Nije da sad nešto tu prigovaram i pimplam oko detalja ali ne može sve biti savršeno. Iako je blizu toga.
Jedan od aduta igre je i odlično napravljena okolina. Na svakom koraku okruženi ste uobičajenim predmetima koje biste i očekivali u nekim možda malo normalnijim prilikama. Sve izgleda kao da se pakao otvorio baš maloprije a malobrojni ljudi na koje ćete nailaziti neće dugo ostajati živi jer će ih kao i u svakom pravom horroru iznenada srediti neko čudovište.

Igrivost i trajnost? Da, jako je igriv ovaj dead Spacea što se trajnosti tiče, nakon što završite igru možete je odigrati na nekom težem nivou ili se pozabaviti multiplayerom. Vrijedni li igra tih novaca? Da, svakako, i to je jedan od onih naslova koje vrijedi imati ako volite ovaj tip igara.

+ grafika
+ zvuk
+ igrivost