RECENZIJA: Dead Space; Alieni, svemir, akcija, horror…

Na početku igre dolazite do svemirskog borda Ishimura sa kojim je izgubljen svaki kontakt. Već prilikom pristajanja dolazi do problema – vaš spasilački brod ima problema pri slijetanju i na kraju se razbija.

Vi ste u ulozi Isaaca Clarka, inženjera koji je zabrinut i za svoju djevojku koja je stacionairana na Ishimuri. Prilikom izlaska iz razbijenog broda i ulaska u utrobu Ishimure postaje vam jasno da ćete pri svom istraživanju imati velikih problema. Preživjelih nema, a putem ćete nailaziti samo na leševe.

Na samom početku ćete biti svjedokom napada čudovišta koje ima oblik deformiranog čovjeka kojemu su se udovi pretvorili u ubojito oružje kojime probada vaše suborce. Na kraju bivate odvojeni od ostatka (sada već malobrojne) ekipe za spašavanje i morate krenuti svojim putem.

Prilikom pronalaska prvog leša na zidu iznad njega ćete pročitati jedini savjet koji su vam mogli ostaviti sada već pokojni pripadnici posade Ishimure „Odsijecajte im udove“. Osnovno oružje vam je laserski rezač za čije punjenje je potrebno imati baterije kojih ima razasutih po čitavom brodu.

Putem ćete nailaziti i na male kontejnere koji u sredini imaju pulsirajuće zeleno svjetlo – jednostavno ih razbijte nogom koristeći razmaknicu i pokupite ono što se nalazi unutra. Osim punjenja za raznorazna oružja, nailazit ćete na kredite kojima možete kupovati opremu u Ishimurinoj elektronskoj trgovini koja još uvijek funkcionira. Neke objekte ćete moći kupovati tek kada pronađete njihove nacrte – primjerice, bacač plamena možete kupčiti tek kada pronađete njegov nacrt i ubacite ga u Ishimurin trgovački terminal.

Sakupljajte sve na što naiđete jer nepotrebne predmete možete prodavati na terminalu i na taj način steći dodatne kredite za kupnju nove opreme. Opremu možete poboljšavati na drugim terminalima ali su vam zato potrebni posebni energetski čvorovi koje ćete pronalaziti ipak malo rjeđe ili kupovati na trgovačkim terminalima – cijena im je dosta visoka i iznosi 10.000 kredita.

Inače, čitav sistem upravljanja igrom temelji se na korištenju raznoraznih terminala pa ćete poziciju moći snimiti tek na za to predviđenim terminalima. Ponekad će vam se činiti da su postavljeni na nezgodnim mjestima ali to igru čini dinamičnijom i zanimljivijom budući da nema opcija brzog snimanja što će vas natjerati da se malo više potrudite. čudovišta koja vas napadaju dolaze iz ventilacijskih otvora i kanala što je na nekim zidovima i napisano kao upozorenje; naravno, napisano je krvlju.

Atmosfera u igri je odlična, podsjeća na Aliene (naročito drugi dio) i držat će vas budnim jako jako dugo. čudovišta iskaču iz otvora u najnezgodnijim trenucim i predstavljaju opasne neprijatelje, naročito kod igranja na težim stupnjevima. Vrlo često će vam iskočiti iza leđa a ako vas uhvate i počnu se hraniti vama moći ćete ih se osloboditi jedino pritiskanjem akcijske tipke.

Potrudite se dobro osluškivati jer je odličan zvuk dobar pokazatelj smjera iz kojega dolazi opasnost. S obzirom da se igra iz trećeg lica, treba vremena da se okrenete i nanišanite čudovište desnom tipkom miša i opalite u njega lijevom. Igranje iz prvog lica bilo bi mnogo jednostavnije ali je ovako igra ipak malo zahtjevnija i zanimljivija jer ste prisiljeni čitavo vrijeme biti na oprezu. I dobro nišaniti jer se čudovišta kreću dok god imaju neke od udova.

Iza većine čudovišta ostaje nešto opreme ili određena količina kredita što jeujedno i dokaz da je svako od njih samo domaćin za tu opasnu vanzemaljsku vrstu. Zgodna mogućnost je tipak za pokazivanje smjera u kojem se nalazi vaš trenutni cilj. Jednostavno pritisnite odgovarajuću tipku i plava zraka će vam pokazati smjer u kojemu treba ići pa se nikada neće dogoditi da se izgubite.

Osim standardnih oružja, na raspolaganju imate i dodatke koji vam daju posebne sposobnosti. Primjerice, tim dodacima ćete moći usporavati objekte ili ih premještati na daljinu što je ključni element prelaska nekih dijelova igre. Svi ti dodaci čine ovu igru neobičnom i originalnom, a rezultat svega je jako zarazna igra od koje se teško odvojiti.

Grafika u igri je izvrsna, vrlo detaljna i brza. Trzanja nema, a animacije jako dobro objašnjavaju ovu horror priču iz dubokog svemira. Zvuk je također na nivou grafike i jedan je od elemenata koji ovu igru čine ovako dobrom. Zvučni efekti vas čitavo vrijeme drže napetim i pomažu vam da odredite smjer iz kojega vrebaju vanzemaljci. Najslabiji detalj u igri je paravljanje budući da često treba previše vremena da biste obavili neku od jednostavnijih radnji. S druge strane, teže upravljanje u kombinaciji sa pogledom iz trećeg lica čini igru težom i zahtjevnijom te samim time i dugotrajnijom. U svakom slučaju, igra predstavlja pravo osvježenje u žanru igara iz trećeg lica jer kombinira akciju i RPG elemente kakve je imao, primjerice Hell’s Gate London.

– izvrsna grafika
– jako dobar zvuk
– „alien“ horror atmosfera