RECENZIJA: Fallout 3, Nuklearna katastrofa treći put

Svi vi koji ste strahovali zbog toga, možete mirne duše odahnuti. Fallout svijet ne samo da nikada nije ljepše izgledao nego su njegovi autori u svim tim promjenama uspjeli igrivost i ugođaj na jedan viši nivo.

Godina je 2077 a ljudska je rasa u svojoj utrci za boljim i većim oružjem,koja je ohrabrivana paranojom svih vojnih zapovjednika dosegla kritičnu masu, posegnula i za krajnjim rješenjem, nuklearnim arsenalom. Rezultat toga je skoro pa potpuno uništena ljudska vrsta i ozbiljno narušen prirodni tijek evolucije u flori i fauni a vi ste potomak sretnika koji su se u zadnji čas uspjeli skloniti u građevinu pod nazivom Vault 101 ( ili tako mislite ).

Unatoč skoro pa totalnom uništenju, rijetki preživjeli pripadnici ljudske rase nisu krenuli u zajedničku obnovu svoga planeta nego su se podijelili u razne frakcije koje međusobno ratuju. Da stvar bude gora na onim mjestima gdje nema prijetnje od napada odmetnika postoje ljudski i životinjski mutanti kojima je jedini cilj da vas unište samo radi preživljavanja.

Nemojte misliti da je zbog toga Fallout oslobođen političkih i inih spletki. Ne, ne one su ovdje, a najbolji dio je da svaka vaša akcija ima odgovarajuću reakciju u cijelom tom zbrkanom svijetu.
Sami uvod u Fallout je jedan od najbolje ukomponiranih uvoda koji sam ja osobno imao priliku vidjeti. Igra počinje vašim rođenjem u kojem dobivate ime i sami si određujete spol.

Nastavlja se vašim prvim koracima kao jednogodišnja beba koja vam pomaže da savladate kretanje, desetim rođendanom u kojem dobivate svoje prvo oružje u obliku BB Gun-a ( zračne puške ) od svoga oca na dar a kojim ćete savladati umijeće borbe i poklonom u obliku Pip-Boy 3000 o kojem ćemo nešto kasnije,a završava vašim šesnaestim rođendanom i neugodnim buđenjem vaše prijateljice, kćerke upravitelja koja vam govori da vam je otac pobjegao iz Vault-a 101 u vanjski svijet a da je vama jedini spas bijeg na površinu i potraga za vašim ocem u područje Capital Wasteland-a , koje su zapravo ostaci Washington DC-a.

Za lakše snalaženje u tom velikom svijetu uvijek vam je pri ruci ( zapravo na ruci ), vaš pouzdani Pip-Boy 3000. Pip-Boy 3000 je u stvari univerzalni uređaj u kojem se nalaze vaš radio, čitač holo-diskova, popis questova i karta koja uvelike olakšava .
Što se izgleda tiče igra je na razini svih novijih naslova ( FarCry 2, Dead Space ), a i dobro je optimizirana tako da ni vlasnici srednjih konfiguracija neće biti zakinuti za uživanje u prostranstvima Wastelanda, u kojemu se najviše ističu prizori uništenih zgrada, kratera i devastirane (nepostojeće ) prirode, ali na nekim manjim rezolucijama i sa malo manje detalja što ne znači da na takvim postavkama igra neće izgledati lijepo.

Napredovanjem kroz igru , rješavanjem questova i tamanjenjem razne gamadi igrač dobiva xp- bodove kojima podiže nivo svojih osnovnih sedam značajki. S.P.E.C.I.A.L . koje se odnose na : Strenght, perception, endurance, charisma, intelligence, agility i luck a sve rade po principu brže, više, jače. Osim tih osnovnih mogućnosti igrač ima na raspolaganju cijelu paletu sposobnosti od kojih se neke odnose na oružje , liječenje , hakiranje sigurnosnih terminala itd.

Tolika paleta raznih mogućnosti stavlja pred svakog igraća mogućnost da prilagodi stil prelaska igre načinu koji njemu najviše odgovara. Znači možete biti okrutni ubojica koji napada iz sjene tako da protivnik niti ne zna što ga je snašlo ili možete biti Rambo koji svoje sukobe rješava sa velikim oružjem i frontalnim napadom. Sukladno sa tim mijenja se i vaš status u igri jer sa svakom vašom odlukom bila ona dobra ili loša mijenja se vaša karizma a time i odnos okoline i NPC-a prema vama, što za igrivost znači nebo je granica.

Igru bi trebao odigrati svaki ljubitelj RPG-a, a osobito se preporuča onima koji su sa guštom odigrali još jedan veliki Bethesda-in prošlogodišnji hit Oblivion. Naime, Fallout u prvim satima igre u mnogo čemu podsjeća na Oblivion, što se proteže i na ostale sate ali ne u tolikoj mjeri. Ta sličnost ni u kojem slučaju nije kritika, jer čemu mijenjati oprobani (i veoma uspješan) koncept, prihvaćen od strane igrača kada ga možete uspješno ukomponirati u drugo okruženje, pogotovo ako uz sve kvalitete prijašnjeg naslova ispravite i većinu njegovih mana.
Na kraju svega Fallout 3 je obavezan dodatak u kolekciji svakog ljubitelja fenomenalnih igara.

-grafiku
-igrivost koja stalno vuče na JOŠ