RECENZIJA: Front Mission Evolved, wanzer mega-robotima pobijedi opasne protivnike!

Budućnost. Svijet se promijenio. Tehnologija je vrlo napredovala. Zemlje su se podijelile u velike geo-političke blokove i sve bi bilo dobro da se i u budućnosti te iste države ne dogovaraju na diplomatski način, nego najbrutalnijim ratovima.

Radnja igre počinje 2171. godine, kada je grupa nepoznatih terorista opasno napala i uništila U.C.S. orbitalni elevator u vlasništvu United States of the New Continent (USN), u akciju se uključila vojska koja je trebala eliminirati tu prijetnju. Inače, orbitalni elevator koji vodi od New Yorka prema nebu je u stvari vrsta svemirskog lifta koji omogućuje direktnu povezanost s ogromnom svemirskom gradu gdje su se odselili mnogi stanovnici zemlje. Očito je planet Zemlja postala pretijesna, tako da su mnogi odlučili promijeniti okoliš.

Mladi USN-ov inženjer za oružje i razvoj Dylan Ramsey (naravno, to ste vi), inače zaposlenik Diable Avionicsa, odrađivao je neka testiranja na novim prototipovima “wanzera” na Long Islandu u New Yorku, gdje se i dogodilo rušenje orbitalnog elevatora Percivala. Nakon što je otkrio da mu je otac ubijen i kako se situacija nepovoljno razvijala, Dylan se ubrzo priključio vojnim snagama USN-a, ali se našao i u vrtlogu sukoba, zavjere i uništenja. To je ukratko priča koja tek počinje, ostatak priče ispričat ćete vi kroz igru. Inače, radnja igre vremenski se nastavlja na Front Mission serijal, no igru možete igrati bez poznavanja prijašnjih nastavaka. Vrijeme je, idemo u rat…

Vrijeme je za testiranje wanzera
Ono što ćete prvo naučiti je kako se kretati wanzerima. Zapamtite, wanzeri su nešto oko čega se sve vrti. To su super oklopljeni i nevjerojatno dobro naoružani ogromni roboti teški nekoliko desetaka tona, a koji su glavna borbena jedinica budućnosti. To je neka vrsta moderne pješadije, iako je pješaštvo možda kriva riječ, jer ovi roboti mog letjeti, nevjerojatno skakati i lebdjeti. Njihova je oprema nevjerojatna, od oklopa, naoružanja, back-packova i drugih dodatnih mogućnosti. Sve u svemu, moći ćete ih prilagođavati svom stilu borbe, ali o tome nešto kasnije, nakon prve misije.

Na samom početku isprobat ćete novi prototip wanzera koji donosi neke nove elemente, a koje ćete kasnije moći probati u borbi. Wanzeri su na neki način i uvećani ljudi – imaju ruke i noge, hodaju, ali imaju i posebne pogone koji im ubrzavaju kretanje. Svaki dio wanzera je bitan – torzo (tijelo) mu drži integritet, a u lijevoj i desnoj ruci se nalaze moćna oružja (od automatskih pušaka, shotguna, snajpera ali ogromnih dimenzija). I noge su važne, pokretljivost wanzera je izuetno bitna. I to nije sve – na svakom ramenu možete nositi raketne bacače, koji su u borbi itekako važni. Sve u svemu, oklopljeni ste i naoružani do zuba. Možete u borbu.

Dakle, sve to ste mogli isprobavati u školici. Komande su standardne – uz kretanje lijevo//desno, naprijed/nazad, možete skakati, upaliti motore za “brzinsko” kretanje (Shift), mitraljez (desna tipka na mišu), bliska borba (lijeva tipka na mišu), bacači rakete (Q i E).

Percival pada, rat je počeo?
Tek što ste se zagrijali sa svojim wanzerom, već za nekoliko trenutaka ćete dobiti priliku da ga isprobate i u pravoj borbi. Nadamo se da na početku igre niste odabrali “Hard” način igranja, jer vam se ne piše dobro. Uglavnom, s vremenom ćete se u borbi priključiti snagama USN-a, koji vas ispočetka baš i ne vole, jer ste vi civil, a ne vojnik. No, s vremenom ćete dokazati svoje kvalitete i sposobnosti u borbi, zar ne?

Protivničke wanzere (da, i oni ih imaju) koji pripadaju nekakvoj drugoj organizaciji poznatoj kao Oceania Cooperative Union (OCU) lako ćete prepoznati, kako po boji tako i po tome što su označeni crvenom bojom iznad, dok su vaši označeni zelenom bojom.

E, sad, u samoj borbi odmah vam moramo reći da se ne ponašate kao Rambo. Istina, vaš wanzer je prilično moćan i može podnijeti dosta pogodaka, ali ako vas napadnu dva ili više protivnika, moglo bi biti čupavo. Svakako iskoristite svaki zaklon koji možete pronaći, kako bi vam se obnovila energija. Isto tako, pokušajte se čim više kretati, jer će vas protivničke rakete vrlo brzo naći. Bliska je borba također vrlo bitna, jer udarci mogu itekako jako oštetiti protivničke wanzere. Probajte 🙂

Opremi svoj wanzer svim i svačim
Kada već spominjemo energiju, tu i tamo će se pojaviti svijetleći zeleni i plavi boksovi. zeleni vam vraćaju energiju i integritet, a plavi dopunjuju streljivo. Pokušajte imati i jednog i drugog dovoljno, itekako će vam trebati. Isto tako, pokušajte biti čim efikasniji, jer za svaki uništeni protivnički wanzer, tenk, raketni bacač ili nešto treće dobit ćete novac kojim ćete moći dograditi svojeg wanzera. Ako vam se ne igra s dijelovima, možete ga automatski “popuniti” dijelovima koje vam ponudi računalo, ili ćete ga sami sastavljati. Predlažemo ono drugo, jer ga možete oklopiti i naoružati u skladu s vašim borbenim sklonostima. Vrlo je važno da ga previše ne opteretite oružjem, jer se neće moći kretati, tako da ćete morati uskladiti energetski i napadački dio.

Već nakon nekoliko borbenih akcija shvatit ćete kako to funkcionira, u osnovi je vrlo jednostavno. Svakako čuvajte svog wanzera, on je najvažniji, bez njega ne možete preživjeti. No, ako i poginete, ništa zato, igra ima odličan autosave, tako da će vas vratiti na početak borbe. Sviđa nam se ovo.

Hm, hm, hm. Nismo baš oduševljeni. Ok, digli smo grafiku i detalje na maksimalno, sve to ide lijepo, divno, krasno, ali ne možemo se oteti dojmu da su grafički mogli to i bolje napraviti. Dobro, nećemo puno kukati, ali nećemo dati ni neku veliku ocjenu. Neće ići. Zvuk je ok, glazba je ok, ništa posebno, onako u prosjeku, kao i grafika, možda malo ispod. Ali sve u svemu, audio/vizulani elementi drže vodu.

Volimo wanzere, mega-robote, a igru?
Istina, nismo ništa očekivali od ove igre, a izgleda da smo to i dobili. Front Mission serijal je prilično popularan u Japanu, odakle i potiče, ideja o ovakvim mega-robotima oduvijek su nas oduševljavale, djeluju tako moćno i futuristički. U stvari, brojne su igre koje su kao glavnu temu imale te mega-robote, neke od njih su stare i po 20-ak godina, vjerovali ili ne.

Ipak, od naslova novijeg datuma smo očekivali malo više, no nekako smo se brzo zasitili. No, nećemo vas zaustavljati. Igra u principu uopće nije loša, i prilično je igriva. Ako želite bezbrižnu zimsku razbibrigu bez puno razmišljanja, onako za razvijanje refleksa, ovo je vaš naslov. Na kraju svake recenzije dužnost nam je preporučiti ili ne igru koju smo recenzirali. Hm, hm, hm, ako nas pitate, bolji su od Transformersa koji su puno više na glasu. Probajte, no prije toga rezervirajte 11GB prostora na tvrdom disku… 🙂

+ ideja, radnja
+ mogućnost “prerade” wanzera
+ solidna glazba