RECENZIJA: James Bond 007: Blood Stone, spasite svijet od bio-kemijske opasnosti!

Priča se vrti oko međunarodne zavjere koja je svoj fokus usmjerila prema britanskom super tajnom biokemijskom projektu… koji to više nije, mislimo tajan. Ako padne u krive ruke, a što se počelo događati, katastrofa bi mogla biti globalnih razmjera!

Situaciju može spasiti samo jedan čovjek – najsmrtonosniji agent Njenog veličanstva, James Bond, koji će pokušati otkriti zavjeru i duboko ukorijenjeni korupcijski lanac. Najbolji agent njenog veličanstva morat će otkriti opasnog lopova, ali i razotkriti leglo korupcije koje se isplelo oko ovog tajanstvenog eksperimenta. Ne trebamo posebno naglašavati kako će njegova “aktivacija” ubiti brojne nevine ljude, kako to i inače je u filmovima o Jamesu Bondu. Vaša će vas potjera voditi širom svijeta, preko Atene, Istambula i Monaka, pa sve do Bangkoka, i to na zemlji, u zraku i na vodi. Ma, znate već kako to James Bond radi, ludo i atraktivno. Tako je i igra napravljena. No, idemo lagano redom.

U ovoj akcijskoj pucačini u trećem licu prepoznat ćete naše junake Daniel Craiga (James Bond), Judi Dench (M) i Joss Stone. Osim singleplayera gdje pratite radnju igre, ako se odlučite za multiplayer istovremeno može igrati 16 igrača. To je pravo agentovsko taktičko nadmudrivanje s drugim igračima, a sve na atraktivnim lokacijama. Cilj je uglavnom riješiti se svih ostalih agenata. Kako? A znate valjda kako… 🙂

Prelijepa, ali opasna Grčka
Nakon što ste odabrali težinu igranja (Recruit, Field Operative, Agent, 007) kreće igra. Prvi uvodni video je jako, jako dobar, tak da smo od igre nekako poželjeli da bude dobra. Već nakon nekoliko uvodnih scena videa shvatit ćete kako se priča vrti oko međunarodnih terorista, vaših omiljenih protivnika. Priča se vrti i oko međunarodne trgovine oružjem, i još nekim drugim kriminalnim aktivnostima, ali nećemo se sada s time opterećivati.

Na jednom prijemu u grčkoj Ateni situacija je izgledala tako da bi se mogla zakomplicirati, tako da je M odmah pozvala svog najvjernijeg agenta. Čisto slučajno vi ste letjeli avionom tu negdje i odmah iskočili padobranom na jednu jahtu gdje ste počeli vaše poznato “čišćenje”.

Osnovni potezi
Kako ste se spustili na jahtu, odmah ćete naučiti neke ključne poteze koji će vam biti itekako važni u borbi i općenito napredovanju u igri. Prvo i osnovno je da se držite zaklona, što ćete “aktivirati” tipkom Space. Tu ćete tipku i čučanje u zaklonu obilato koristiti, inače će vas izbušiti kao sito. Ima više načina kako ćete koristiti zaklon, samo pratite upute koje se tu i tamo pojavljuju na sredini ekrana i nema problema. Sličan sistem kao u mnogim sličnim igrama.

Druga važna stvar u vašem napredovanju je vaše zdravlje, odnosno energija. To je opet već viđeno, a logika je jasna – ako ste pogođeni više puta, ekran će se zacrveniti pa preporučujemo da se sakrijete u zaklonu, duboko udahnite i ponovno jurnite na neprijatelje.

Atraktivne vožnje
Nismo vam rekli kako na samom početku lovite lika koji se zove Greco, a koji je povezan s terorističkom grupom koja je vaš glavni cilj. Naravno, ulovit ćete ga, ipak ste vi James Bond. No, prije nego ga ulovite, Greco će uspjeti pobjeći sa svoje jahte na gliser, odakle će vas gađati raketama. Tu počinju oni atraktivne i efektne eksplozije, na kakve smo već naučili u filmovima. Vi ste uspjeli iskočiti na jedan drugi gliser i jurnuti prema gliseru od Greca. Morate ga uloviti.

Sama vožnja gliserima izgleda atraktivno. No ključno u tome je ono “izgleda”. Vožnja je prilično mučna, gliser je neupravljiv, sam okoliš puno bolje djeluje nego sama akcija. No, dobro, nadajmo se da je to jedino tako slabo napravljeno u igri.

Nešto kasnije ćete juriti i vašim poznatim automobilom, Aston Martinom. Priča se ponavlja, vožnja je katastrofalno napravljena, nećete uživati, u stvari jedva ćete čekati da taj dio igre završi. Zaboravili smo spomenuti kako vam niti gliser niti automobil kojeg ganjate ne smiju daleko pobjeći, jer ćete taj dio igre morati ponoviti. Bolje se toga riješite čim prije.

Kad već spominjemo ponavljanje, reći ćemo kako su nam se u igri svidjeli Check Pointi. Odlično su raspoređeni i ima ih dosta, tako da vam igra neće zadavati puno glavobolje, neće biti puno ponavljanja (nadamo se). Druga stvar koja nam se svidjela je isprepletenost igraćih dijelova s filmskim, imat ćete osjećaj kao da igrate film. Dobar osjećaj.

No, velika zamjerka ide na račun igrivosti. Vaše kretanje, mogućnosti i slične sitnice su ispod prosječno napravljeni. Igra je totalno linearna i mogućnost interakcije s okolinom je čista nula. Koliko igra dobro izgleda, toliko je loša realizacija. Šteta.

Druga lokacija, Istambul
Samo da znate, igra još uopće nije počela, a već smo se naigrali. Da, u ovom dijelu igre, nakon što ste završili grčku avanturu, pojavljuje se poznata filmska bondovska špica koja je odlično napravljena. Opet ćete dobiti osjećaj kao da gledate film. Da stvar bude bolja, odmarate se negdje na moru, u krevetu vam je predivna žena, što vam više treba. Što? Pa, novi zadatak.

Vaš je odmor tek počeo, a M vas ponovo zove zbog jednog lika koji je otkriven u Istambulu. Stvar je vrlo jednostavna. Odmah morate put Turske, u Istambul, pronaći profesora Malcolma Tedwortha, koji ima informaciju koja vam treba.

Odmah se oblačite, ljubite dragu na krevetu i krećete u nove avanture. Ovoga puta opremljeni ste najmodernijim smartphone uređajem koji ima višestruku ulogu – pokazat će vam kamo trebate ići (neka vrsta GPS navigacije), ali vam otkriva i lokaciju neprijatelja, te može hakirati računala i druge elektronske uređaje. Nije loše, zar ne?

Savjeti za borbu
Ukratko, koristite sve ono što i inače koristite u sličnim igrama. Ali evo da vam barem malo olakšamo.  Kao prvo, maksimalno koristite sve vrste zaklona, duže ćete živjeti. Protivnike gađajte uz pomoć nišana (desna tipka na mišu, pa pucanje lijeva). Kada gađate protivnike, za manje glavobolje gađajte ih u glavu. Dovoljan je jedan metak i stvar je riješena. Isto tako, ne bi bilo loše da vam je oružje uvijek puno, može se dogoditi da vam baš zatreba a kad ono – nema.

Posebna zanimljivost u borbi je ona bliska, prsa o prsa, pokušajte iznenaditi neprijatelja, zavucite mu se iza leđa i muški ga sredite. To ćete postići tipkom F, a za to ćete zaraditi Focus Aims. Možete ih zaraditi tri, a oni vam služe kao neka vrsta “sigurnog pogotka”. Stisnete tipku Ctrl i 100% pogađate protivnika. Kada ih potrošite, opet u blisku borbu s neprijateljem, u zaradu za nove Focus Aimse.

Grafika je sasvim ok, ima dobrih efekata, taj je dio igre dobro napravljen. To što je realizacija i igrivost loša nije greška grafike. Dio igre za koji možemo dati prst gore. Zvuk je također ok, tu se nema što dodati. Bolji dio igre, na žalost.

Kriminal – riješen. Svijet – spašen. Idemo u nove pobjede.
Još jedna priča o Jamesu Bondu. Još jednom je svijet spašen od međunarodne terorističke organizacije. Još jednom je 007 sve riješio sam i nestao kako je i došao. To je što se priče tiče. Moramo priznati da smo očekivali više od jedne “james bondovske” igre, no čini se da smo ovaj puta ostali kratkih rukava.

Igra nije klasična pucačina u prvom licu, nego je više napravljena s atraktivnim elementima koji bi vam trebali odvući pažnju od onih pravih temelja, kakva bi igra trebala biti. Istina, dobro smo se zabavili i uživali u kombinaciji igrivih i video dijelova tako da smo imali osjećaj kao da igramo u filmu (to smo već rekli), ali na žalost prava akcijska pucačina morala bi pružiti puno više. Šteta, prisjetili smo se nekih puno starijih JB 007 igraćih naslova koji su izgledali puno bolje i realizirani puno bolje.

Igru preporučujemo smo onim okorjelim ljubiteljima Jamesa Bonda, ili mlađim ili manje zahtjevnim igračima. Nas nije oduševila, a vama kako volja. Ako hoćete probajte pa nam javite što vi mislite o igri. Ako ništa ne javite, znači mislimo isto 🙂

+ jednostavna i zabavna igra
+ odlično pozicionirani checkpointi
+ glazba