RECENZIJA: NFS Undercover

NFS Undercover recenzija

Grad više nije isti. Ulični trkači više nisu kao prije – ne poštuju ništa i nikoga. Vrijeme je da se to konačno promijeni. Policija Palm Harbora više ne želi trpjeti ulične trkače koji su osim redovitih kršenja prometnih pravila i uništavanja svega na što naiđu postali i krijumčari. Odjel za krijumčarenje odlučio je ubaciti svog agenta u svijet uličnih trkača kako bi otkrio tko stoji iza cijele organizacije kako bi ih uništili u korijenu. Naravno, novi policijski vozač ste vi.

Vaš zadatak je jednostavan – pobjeđivati na utrkama, rasti na ljestvici vozača i pokušati doći do samog vrha, do izvora kriminala. Tu počinje prava igra, vaše brojne vožnje po različitim dijelovima grada. Stvari su vrlo jednostavne. Tipkom "Tab" direktno se uključujete u slijedeću utrku. Policija vas je opremila prilično solidnim Nissanom 240SX, tako da vam neće biti teško pobijediti protivnike. I odmah prva nelogičnost – znatno ste brži od ostalih, k’o od šale rasturate pile kao što je novi Nissan 370Z, Ford Mustang ili Audi R8, to baš i nema smisla. Ali idemo dalje. Opremljeni ste GPS uređajem tako da ćete na mapi vidjeti sve što se događa. Nismo shvatili smisao te mape, kada s tipkom "Tab" i bez mape možete skakati iz jedne utrke do druge. Možda vam posluži u slobodnoj vožnji kako bi se malo "turistički" provozali po gradu i uživali njegovim ljepotama, iako to baš i nema smisla. Došli ste se utrkivati, zar ne?

NFS Undercover recenzija

Same utrke su blago rečeno – katastrofa. Nakon NFS Carbon i NFS ProStreet (oba su nas razočarala) nismo očekivali puno, bar solidnu trkaću igru, no nismo dobili baš ništa. Fizika, odnosno ponašanje automobila na cesti ne grozno – skretanje je prilično nekontrolirano tako da ćete se nerijetko zabiti u zid. U samim utrkama nerealan je odnos snaga, tako da možete griješiti koliko hoćete a da na kraju ipak pobijedite. Nama je to djelovalo vrlo frustrirajuće.

Ono što nam se svidjelo je podjela automobila na američke, europske i japanske. Izbor je zaista odličan, u izboru su neke od najboljih pila današnjice, ali i tu ima jedna mana – premalo ih je, očekivali smo puno veći izbor. Isto vrijedi i za tuniranje automobila, kako u vizualnom izgledu tako i u performansama. Prilično skromno i pojednostavljeno, tako da sam to gotovo redovito preskakao. U stvari, postoji mogućnost "brzog tuniranja" u kojem samo kliknete, a računalo samo odabere najbolje dijelove. Nije nas oduševio niti revolucionarni "Heroic Driving Engine" koji ne odrađuje posao baš kako su u EA pompozno najavljivali. Ali marketing je marketing, igra se mora prodavati.

NFS Undercover recenzija

Kako napredujete u igri, odnosno osvajate utrke, raste vam i nivo vozačke vještine, što automatski za nekoliko postotaka donosi i bolje vozne karakteristike vašeg automobila. U stvari, vi bolje upravljate pojedinim dijelovima vozila, što bi u konačnici trebalo donijeti i bolje plasmane (čitaj: lakše pobjede) u utrkama. S novcem koji zarađujete na pobjedama možete dograđivati vaš automobil, ili kupiti brže (stare i nove) automobile. Ako budete izvodili vratolomne poteze po cesti, što je poželjno, dobivat ćete i "Zone points" kojima ćete otključavati nove dijelove grada po kojima ćete moći juriti.

E, policija je jedan od ključnih dijelova igre. Tek što ćete pobijediti u nekoliko utrka već će vam biti na vratu. Tu će to izražaja doći vaše prave sposobnosti, jer su kako naš narod kaže pravi "pain in the ass". Ako ih dobro sredite i pobjegnete im, dobit ćete i novca i bodova.

NFS Undercover recenzija

Cijela se igra svodi na bespredmetno utrkivanje, odnosno skakanje s jedne utrke na drugu, što brzo postane naporno i dosadno. Nekako imamo osjećaj da se cijelo vrijeme nešto preskače, nekud se žuri. Svjetliji dio igre su video isječci u pojedinim dijelovima igre, što je i više nego žalosno. Želimo se guštati u utrkama, zar ne?

Igra je znatno skromnijih mogućnosti nego što smo očekivali. Praktički ispada da su prvi NFS nastavci bili pun pogodak, a što dalje nastavci su sve gori i gori. Istina, grafika je napredovala, ali nema više tog osjećaja vožnje, užitka u utrkivanju. Možda je i tema uličnih trkača već isfurana, a možda su u Electronic Artsu namjerno pojednostavili igru kako bi privukli širu populaciju igrača. Po nama, to je velika greška i izgubit će prave okorjele video-trkače.
Naša preporuka: ne morate nabaviti baš i ovu igru, uštedite malo novca, pa kriza je…

NFS Undercover recenzija

– glazba i zvuk su sasvim ok