RECENZIJA: Pro Evolution Soccer 2009 (PES 2009)

Ono što je PES uvijek razlikovalo od drugih nogometnih simulacija je izuzetno dobro postavljen igraći dio. Naravno, pri tome mislimo na samo igranje utakmica koje su tekle glatko, grafički superiorno i nevjerojatno stvarno. Igrači i lopta redovito su klizili kao na pravoj nogometnoj utakmici, a hardverski i grafički zahtjevi nikad nisu bili prezahtjevni. U Konamiju tvrde kako je mala razlika između prave utakmice i one koju možete osjetiti u PES-u. Ipak, kako se mijenja vrijeme, promijenile su se i neke druge sitnice.

Osjeti se značajan napredak u razvoju igre u odnosu na prijašnji PES nastavak. Igrači su detaljniji, lica su prepoznatljivija, a njihova igra po karakteristikama, stilu i vještinama još više liči na njihove kopije u "stvarnom" svijetu. Dodani su i novi potezi i trikovi, koje možete naučiti u uputstvima igre ili na njihovim službenim web stranicama. Velik je naglasak i na strateškim elementima igre, tako da ćete vrlo detaljno za svaku utakmicu odabirati formacije, način igranja, kapetane momčadi i slične sitnice o kojima će vam i ovisiti ključan ishod utakmice. Svakako proučite protivničke timove i prilagodite svoju taktiku tako da povećate vjerojatnost za pobjedu.

Za početak preporučujemo da odigrate neku utakmicu izvan lige kako bi naučili udarce, ali i pokoji trik koji će vam dobro doći u prvenstvu, kupu ili nekom drugom natjecanju. Ako ste početnik, obavezno odaberite neki težinu igranja "Amateur" jer umjetna inteligencija (AI) protivnika je vrlo visok i teško ćete ih izvozati po terenu. Kada smo počeli testirati simulaciju gubili smo utakmicu za utakmicom i na nižim nivoima, dok to kod Fife nije bio slučaj. Isto tako, važno je da poznajete svoje igrače, odnosno koji je igrač za što sposoban. Puno ćete teže (ili gotovo nemoguće) zabiti gol s obrambenim igračem nego s napadačem. Ključ igre je dodavanje, vezanje, s driblanjem nećete daleko doći. Oko načina igranja ne trebamo trošiti riječi, nego to odradite po uzoru na prave nogometne utakmice. Ma, sve znate i sami. Problem je jedino što se ovdje ne možete izvikati na suce jer je suđenje 100% fer i regularno…

Na službenim web stranicama igre na adresi www.konami-pes2009.com pronaći ćete sve potrebne podatke vezane uz igru. Nama se posebno svidio onaj koji je vezan uz trikove i nogometne tehnike u igri, različite strategije i formacije, kao i stvaranje vlastitih igrača i liga. Maštu pustite s lanca, zaigrajte se i stvorite nešto što do sada nitko nije stvorio. Ako vam se igra učini preteška, niže imate link sa savjetima i trikovima (čitaj: cheats), pa možda bude i malo lakše.
Neka igra počne!

– efekti, raznovrsnost udaraca
– dribling, Petrić ga rastura…