RECENZIJA: Red Alert 3, strategija čiju je sagu započeo Westwood

čini se da je prošlo vrijeme izrade ighara tek toliko da se iskoristi neki naslov i da se unedogled rade nastavci igara tek toliko da ljudi ne zaborave da neko od imena postoji. Nakon dobro C&C 3 stogao je još bolji Red Alert 3 koji svojom igrivošću jednostavno tjera igrača da igra sve dalje i dalje. Spoj jednostavnosti upravljanja, dobre grafike i zvučnih efekata te klasično dobre priče Red Alerta rezultirao je odličnom igrom. Ne treba zanemariti niti efektne međuscene snimane sa pravim glumcima (u stilu čitave C&C/RA serije) koje doprinose napetosti.

Priča je sljedeća: Sovjeti su se nakon posljednjeg sukoba povukli i bacili na eksperimentiranje sa putovanjem kroz vrijeme. U tome su uspjeli, vratili se u prošlost i uklonili Einsteina. Time su znatno oslabili Saveznike ali se iznenada na istoku pojavila nova moćna strana – Carstvo Izlazećeg Sunca.

Igru možete igrati na tri različite strane s tim da se preporučuje da započnete sa Sovjetima jer je sa njima najlakše igrati. Svaka od strana ima svoje specifične jedinice, a sa vama će igrati i još jedan od zapovjednika. Svaki od zapovjednika ima svoju posebnu strategiju i pomagat će vam na sebi svojstven način. Njegove jedinice ne možete izravno kontrolirati već pomoću nekih općenitih naredbi usmjeravati na određene ciljeve i na taj se način razvijati na mapi. Tu mogućnost obavezno koristite jer ćete se bez pomoći često naći u škripcu. Primjerice, zapovjedite savezniku da napadne jednu točku i na taj način napravite diverziju jer ćete svojim jedinicama moći napasti neku strateški važnu točku i krenuti dalje. Vrlo je važno zauzimati civilne zgrade koje u tom slučaju postaju utvrde i napadaju sve neprijateljske jedinice u blizini.

Važno je samo da u svakoj zgradi ostavite određeni broj svojih vojnika, po mogućnosti različitih tako da mogu napadati i kopnene i zračne neprijateljske jedinice. Kada primijetite da je zgrada jako oštećena, ili premjestite vojnike u neku drugu zgradu ili pošaljite inženjerca da ju popravi.

U igri postoje i neke posebne zgrade koje treba osvojiti da biste dobili neke pogodnosti. Bolnica je vrlo važna jer ona automatski obnavlja zdravljem svih vojnika dok vam banke omogućavaju priljev kredita. Kredite zarađujete iskopavanjem sirovina (tu se ništa nije promijenilo) a sirovina u ovoj igri ima i na moru. Pomorske jedinice su vrlo važne u cijeloj priči jer ima jedinica koje mogu sa velikom preciznošću uništavati neprijateljske objekte na kopnu i na većim udaljenostima. Stvari nisu nikada prejednostavne pa su te jedinice često podložne napadima posebnih neprijateljskih jedinica pa se prilikom napada treba dobro osigurati da se napad ne pretvori u skupu i beskorisnu avanturu sa kobnim posljedicama po vas.

Grafika u igri je odlična, vrlo detaljna premda se pogled ne može baš jako približiti kao u nekim drugim igrama. Prikaz vodenih površina i eksplozije naročito su efektni i odmah će vam upasti u oko. Zvuk je solidan i znatno doprinosi atmosferi u igri, a igrane međuscene podsjećaju na čitavu C&C seriju i napravljene su doista profesionalno. Igra će proći zapaženo baš zbog svoje velike igrivosti i jednostavnosti čime će vas „navući“ da idete dalje…

– dobra grafika
– opasni protivnici
– maštovite jedinice