RECENZIJA: Shank, živopisna side-scroller makljaža na kvadrat!

Da odmah razjasnimo – Shank nije šank (onaj u birtiji). To je ime našeg glavnog junaka koji vas vodi u nevjerojatno simpatičnu klasičnu priču o uličnim bandama i izdaji kroz, kako kažu, pulp-fiction povećalo. Odmah nam se svidjela stripovska grafika i dinamika igre Shank. A koliko vidimo smo vidjeli, ima i dobrih komada… 🙂

Sama radnja je prilično jednostavna, rekli bi “tanka”. U ulozi ste Shanka, koji će morati tko zna koliko puta okrvaviti ruke kako bi se probio od svoje prošlosti do otkrića – zašto je Shank uopće postao osvetoljubiv i ovako opasan kao što ćete i sami vidjeti. I to je sve, priča počinje upravo ovdje…

Kreni desno, pa dokle ide…
Nakon kratkog uvoda koji će vas upoznati s ranije spomenutom radnjom, kreće sama igra. Autori igra vas odmah upozoravaju kako preporučuju igranje s nekim od gamerskih kontrolera i mislimo da su prilično u pravu. Odmah ćemo reći kako je raspored tipki “po defaultu” totalno bez veze, te prije samog počinjanja igranja podesite to kako vam paše. Osim kursorskih tipki za kretanje, trebat ćete definirati barem sedam tipki koje će vam služiti za borbu.

Igra se razvija u desnu stranu, odnosno krećete se prema desno. Cilj je počistiti svaki nivo, na kraju riješiti neke živčane bossove i nastaviti dalje, pa dokle ide. Ovisno koju ste težinu igranja odabrali igra će se ponešto razlikovati, ali ne puno. Normal je normalni mod, a Hard donosi teže (i živčanije) protivnike, i bez checkpointa unutar pojedinog nivoa. Mi smo odabrali onaj prvi i shvatili da nismo pogriješili jer igra nije nimalo laka. Ispočetka dok vas napada jedan ili dva protivnika to je dječja igra, ali kad se pojavi njih desetak, e to je prava živopisna makljaža.

Nema milosti!
Vaši protivnici neće imati niti malo milosti prema vama, nemojte niti vi imati prema njima. K tome, puno ih je više nego vas, mislim koja glupost, pa sami ste 🙂 osim ako igrate u kooperativnom modu.

Ono što posebno krasi ovu igru je velik broj borbenih kombinacija što će vam dobro doći u borbi s različitim neprijateljima. Isto tako, tu i tamo ćete naići na malo “žešće” bossove, tako da ćete morati i bi biti vrlo žestoki. Morate počistiti sve što je trenutno na ekranu, pa krećete dalje, opet desno. Tu i tamo ćete dobiti bočicu s energijom, što će dobro doći za nastavak igre. Vaša energija i podaci se nalaze gore lijevo, a od protivnika desno, ili dolje (boss). Čitajte poruke koje se ispisuju na ekranu, nema ih puno ali će vam pomoći prilikom sređivanja protivnika.

Riječ dvije o udarcima. Na raspolaganju vam je čitava paleta napada, ponešto obrane, a moguće ih je i kombinirati. Osnovni su teški napad noževima (Shank mlati sve u šesnaest!!!), zatim napad motorkom i pištoljarenje, puškarenjem, mitraljiranje i napad drugim oružjima. Tu su i granate, pa onda i neki posebni udarci koji će zbuniti protivnike. Sve u svemu, imate puno toga na raspolaganju, pa to probajte i pametno iskoristiti. Nova oružja otključavaju se tijekom igre. Najljepše je da streljiva imate neograničeno, pa pucajte iz svih naoružanja.

Posebno je zanimljivo kad vam u ruke dođe teški mitraljez, to je onda pravi pokolj, nitko vam neće moći priči. No, ima i dva nedostatka – treba sekunda/dvije dok se cijevi zavrte i ne možete ga nositi preko prepreka.

Falcone, pomozi, bossovi su prejaki!
Kad smo već kod prepreka, ponovo čitajte što trebate raditi kako bi ih prešli. Ukratko, sve je skroz jednostavno, naglasak cijele igre je na akciji, makljaži. Na kraju svakog nivoa očekuje vas i neka statistika koliko ste sredili neprijatelja, koje vam je oružje najmilije i slične sitnice koje nemaju neki drugi značaj u igri.

Osim single player moda, igra Shank ima i kooperativni mod tako da možete igrati i s prijateljem. Dva su lika na raspolaganju – naš junak Shank i njegov prijatelj “po muci” Falcone. Neki protivnici su izuzetno jaki tako da će vam prijatelj dobro doći. Svakako pratite nivo energije vaših protivnika, iako je teško shvatiti koji indikator pripada kojem protivniku (kada ih je više na ekranu). No, cilj je isti, sredi ih sve. Ispočetka će izgledati malo neobično kad ih izrežete i oni padnu na zemlju, pa se ponovo podignu, opet dobiju hrpu udaraca i rezova pa padnu, pa se opet podignu i tako dok im ne nestane sva energija.

Sama grafika nije nešto, no način na koji su napravljene animacije je ono nešto što će ovu igru razlikovati od drugih. Plus uopće ne opterećuje vaše računalo, skroz je “lagana”. Naglasak ove igre je na akciji, brzini, sama grafika je u drugom planu. Nek’ im bude… 🙂

Zvukovi su simpa, udarci pršte na sve strane, jauci i krici sastavni su dio atmosfere. Glazba je nešto slabija, dobra je ali je nema previše. Onako u pozadini, ne iritira. Hm, to je u stvari i dobro.

Shank – makljaža za relaksaciju?
Hm, koliko smo ispočetka bili protiv igre, toliko sada moramo promijeniti mišljenje. Istina, ponovit ćemo po tko zna koji put kako je ovo zastarjeli 2D side-scroller, istina da grafika nije nešto, istina da je igra samo mlaćenje (prazne slame?), udaranje, pucanje i… i… kretanje udesno, ali igra ima “ono nešto” što volimo osjetiti kada se igramo. Ova to igra sigurno ima, drugačija je, a pogotovo je dobra ako je igrate još s nekim. Istina, nismo dali visoku ocjenu, ali neka vas to ne zavarava. Ovo svakako morate probati, pa nam recite jesmo li bili u pravu. Prokleti Shank, sad znamo zašto je tako popularan 🙂

+ stripovska grafika
+ neobična atmosfera
+ ludi likovi