RECENZIJA: Sins of a Solar Empire – postanite gospodar Svemira

Strateška igra sa elementima menadžementa ali u znatno manjoj mjeri nego kod Master of Oriona koji je zbog nekih nepotrebnih detalja povremeno postajao vrlo dosadan. Ovdje se mikromenadžment svodi na upgradeanje planeta i tehnologija dok je ostatak igre borba sa neprijateljem i osvajanje novih planeta ili pojasa asteroida.

Igru započinjete sa određenom količinom kredita, metala i minerala. Krediti u samom početku nisu neki problem ali metali i kristali jesu jer ćete ih vrlo brzo potrošiti. Zbog toga je vrlo važno odmah na početku izgraditi rudnike metala i kristala na asteroidima kojih gotovo uvijek ima u blizini matične planete. Osim izgradnje rudnika, možete zaposjesti i tuđe rudnike ali biste u toj fazi trebali imati i određenu količinu ratnih brodova kao osiguranje jer niti jedna strana u ovom svemirskom sukobu neće mirno prepustiti svoje posjede.

Prilikom izgradnje raznih civilnih i vojnih sustava oko planeta, pripazite da istovremeno razvijate i tehnologiju jer neke objekte nećete moći sagraditi bez nekih tehnoloških dostignuća. Odmah na početku krenite sa izgradnjom orbitalnih laserskih topova koji će vas zaštititi od napadača. čim ih izgradite dovoljno (u ovom slučaju što više, to bolje) moći ćete ratne letjelice koristiti za osvajanja i napade a ne samo za obranu matičnog planeta.

Pokušajte već u ranoj fazi, dok još niti neprijatelj nije previše jak, istražiti i zauzeti većinu planeta/pojaseva asteroida koji okružuju matični planet da biste se zaštitili i na vrijeme bili upozoreni da vam se približava neprijatelj. Osim suparničkih rasa, na vas (kao i na ostale) vrebaju i svemirski pirati koji će iskoristiti svaku priliku da se obogate. Dobra stvar je što piratima možete ponuditi nagradu ukoliko budu napadali ostale igrače, ali tu opciju stalno provjeravajte jer i ostali igrači mogu ucijeniti vašu glavu. Kod pirata postoji i crno tržište na kojem možete prodavati ili kupovati metal i kristale.

Igra sadrži i diplomaciju koju možete ali i ne morate koristiti jer će vas ostatak svemira početi doživljavati tek kad ojačate. Dok ste još na početku, svaki vaš pokušaj prekida vatre ili uspostave trgovačkih veza rezultirat će uglavnom odgovorima tipa „I don’t think so“ ili „Not a chance“ pa na opciju naoružavanja i opremanja u miru zaboravite.

Grafika u igri je vrlo dobra, desnom tipkom miša rotirate čitav sustav u svim smjerovima i to ide glatko i bez ikakvih problema. Kotačićem miša približavate ili udaljavate sunce, planet ili bilo koji objekt nad koji postavite kursor tako da je preglednost na vrlo visokoj razini. Na taj način igraču je olakšan pregled igre u cjelini i pojedinih bitaka budući da ćete kod nekih manjih bitki moći unaprijed biti sigurni u ishod i samo ostaviti jedinice da se bore dok vi provjeravate što se događa na drugim planetima. Zvuk je dobar, ne odskače od prosjeka ovakvih igara ali svakako dobro doprinosi atmosferi u igri.
Ovo je igra koju bi trebao imati svaki gamer koji je voljan odvojiti nešto više vremena za strategije.

Naziv igre: Sins of a Solar Empire
Izdavač: Stardock