RECENZIJA: Spore

Iako nam se to u samom početku i nije tako učinilo, igra je vrlo simpatična i zarazna. Brzo ćete sami sebe uloviti kako sjedite satima za računalom i razmišljate kako srediti protivničko pleme, ili im se pridružiti. Opcija je milijun, no idemo krenuti ispočetka.

Cijela priča počinje nakon što odaberete planet koji ćete nastaniti i koja ćete biti vrsta Spore – biljojed ili mesožder. O tome vam ovisi i nastavak igre. U stvari, igra je za razliku od većine u potpunosti nelinearna, tako da svaki vaš potez razvija igru u novom smjeru. Sama igra počinje u vodi. Vi ste običan jednostanični organizam koji po vodi lovi hranu (zelene planktone – biljojedi, crvene "mesnate" komade – mesožderi). Kako se hranite polako rastete i evoluirate u složenije organizme, što možete pratiti na dnu ekrana. To je važno jer možete pojesti Spore koje su manje od vas. Prikupljajte DNA bodove koje ćete kasnije moći zamijeniti korisne dodatke koje ćete "zakačiti" na sebe. To je važno jer možete pojesti Spore koje su manje od vas. S druge strane, čuvajte se većih i jačih Spora koje će vas pojesti. Povremeno će se pojaviti neki dodaci koje ćete pokupiti i koji će vam omogućiti razvoj novog dijela organizma, a koji će vam sveukupno pomoći u razvoju vas i vašeg svijeta.

Kada se razvijete dovoljno, a to ćete znati nakon što popunite skalu u dnu ekrana, tada prelazite na slijedeći stupanj razvoja – kopno. Tu je priča nešto drugačija. Razvijat ćete svoje pleme Spora, te se udruživati ili osvajati druge vrste Spora i njihova gnijezda. Mi smo odabrali mesoždera koji napada druge što je u neku ruku lakše, jer trebate ih napasti, uništiti jaja u gnijezdu i rastjerati ih tako da im nestane cijela vrsta. Za to ćete dobiti DNA bodove i napredovati. Nama se učinio teže udružiti se s drugim Sporama jer morate plesati i pjevati, no za to postoje "dodaci" koji se odnose na šarm što će vam pomoći u vašem naumu. Na vama je da odaberete taktiku kojom ćete napredovati. U dnu ekrana opcije za udruživanje su označene zelenom, a za napad crvenom bojom.

Svaki put kada završite jedan evolucijski ciklus, prelazite na novi, što će vas na kraju dovesti i do toga da ćete osvojiti svoju cijelu planetu i prijeći na druge, ako s drugih prije ne napadnu vas. U svakom slučaju, kombinacija je beskonačno. Kako evoluirate, vaše Spore postaju jače i izdržljivije, a ako ste ih dobro "nadogradili" dijelovima (ruke, usta, oružja i razni drugi dodaci) moći ćete poraziti i jače neprijatelje. Za to će vam trebati malo vještine i kombiniranje udaraca. Naravno, ako ih ne možete poraziti, pokušajte se udružiti, ni to nije loše.

Iako je u prvih nekoliko evolucijskih nivoa ideja zaista originalna, kasnije smo se malo razočarali jer je igra prerasta u praktički klasičnu strategiju u realnom vremenu (RTS). To je dobro ako volite tu vrstu igara, no mi smo ipak očekivali više. Igra će zadovoljiti one mlađe igrače, dok će stariji vjerojatno odustati nakon nekog vremena. No, to je samo naše mišljenje… 🙂

Ne možemo reći kako smo impresionirani igrom, ali je nešto novo i inovativno što preporučujemo da isprobate, pogotovo multiplayer preko Interneta. S obzirom da imamo informaciju kako se igra odlično prodaje i u Hrvatskoj, tako da vjerujemo da ćete se ubrzo i sami uvjeriti u ono što vam pričamo. I tako se vi razvijate, rastete, evoluirate, osvajate, udružujete se i tko zna gdje će vam biti kraj…

– ideja
– različite taktičke mogućnosti
– zvukovi Spora, simpatično