RECENZIJA: Star Wars The Force Unleashed 2

Ratovi zvijezda. Najslavnija svemirska saga ikad ispričana. Borba protiv tiranina, osvajača svemira, borba za slobodu, za život. To je ona iskonska priča koja se vrti oko Star Wars serijala. Radnja ove igre smještena je otprilike sedam mjeseci nakon prvog nastavka igre, odnosno oko godinu dana ranije od nastavka Star Wars Episode IV: A New Hope. Ipak, ovdje nije tako blještava i pozitivna radnja, ona je malo “mračnija”. Zašto? Pa, moramo odmah reći kako se nećete boriti na strani pobunjenika, nego na strani Sitha. Naime, vi ste Starkiller, Darth Vaderov učenik, koji će pokušati istražiti sve skrivene tajne svemoćne Sile (Force) i primijeniti ih na svojim protivnicima. Zanimljivo, vaše vreće za boks, odnosno ekipa na kojima ćete trenirati Silu su Imperijalni jurišnici, Tie Fighteri i drugi borci na strani Imperije. Zanimljivo. Sila je Sila, razvaljuje sve jednako.

U tom istraživanju Sile pokušat ćete pronaći samog sebe, odgovoriti na mnoga pitanja iz prošlosti, ali i pronaći svoje mjesto u tom nevjerojatnom eko sustavu u koje Sila djeluje na sve i daje ravnotežu u svemiru. Malo poetski rečeno, ali je tako. U priču će se uvući i vaša ljubav prema Juno Eclipse, tako da će igra dobiti i romantični dio.

Star Wars: The Force Unleashed II prikazuje vas kao nemilosrdnog i vrhunski treniranog ubojicu, dostojnog učenika Dartha Vadera, na svom putu da postane Ultimate Sith warrior. Idemo zaigrati igru i vidjeti kako se priča razvija…

Borba na svakom koraku
Sam početak igre je jednostavan. Trailera se više i ne sjećamo, prilično je nebitan, dovoljni je znati čiji ste učenik, Darth Vaderov. Nakon što ste pobjegli iz ropstva u Kaminu i eliminirali Stormtrooperse, krenuli ste (uz manju pomoć svog učitelja) u otkrivanje sebe i već spomenute voljene Juno Eclipse. Na tom otkrivanju vlastitog identiteta morat ćete proći brojne prepreke, a one kreću od samog početka.

Zanimljivo, na početku imate neku vrstu osnovne Moći, a koju prikupljanjem određenih kredita možete nadograđivati. E, tu su se autori malo zaigrali. Naime, kao okorjeli StarWarovci znamo kako je Moć nešto što se ne razvija borbom, nego je ona rezultat dugotrajnih treninga sa svojim učiteljima. Sila služi za obranu i uspostavljanje ravnoteže, tek u krajnjim slučajevima u borbi. Drugim riječima, ovakav način prikaza Sile je svojevrsno gamersko “svetogrđe”. No, autori igre su valjda smatrali kako će se ekipa zapaliti na Silu pa su je stavili u centar igre i potpuno preokrenuli.

Sila i u meko i u tvrdo, i…
Da, kao jaja, na sto načina. Dobro, nećete je iskusiti baš na sto načina, ali imate na raspolaganju čak sedam tipki kojima ćete aktivirati različite aspekte Sile. To su Force Push, Dash, Lightning, Sense, Grip, Fury i Powers Menu. Evo, to su vaše silne Sile… 🙂

Svaka od njih ima svoju funkciju – Push će gurnuti vaše protivnike npr. u zid (vrlo efektno), Lightning će ih malo naelektrizirati, oni će biti omamljeni, pa ćete ih lakše savladati, Sense je zanimljiva po tome što vam kaže gdje morate ići dalje i tako, ostale ćemo vam prepustiti da ih otkrijete sami. Osim same sile od posebnih poteza odmah ćemo spomenuti i skok, te 2x skok (stisnete 2x Space).

Borbeni savjeti?
Sve je skroz jednostavno, otprilike kao i u drugim akcijama u trećem licu. Kao prvo, čitajte upute na ekranu, one su rješenje većine problema. Ako te savjete pravilno upotrijebite, nećete imati problema u igri. Naravno,s ve ovisi i koji ste si nivo težine zadali (Easy, Medium, Hard, Unleashed). Naš je prijedlog da probate s Medium, sasvim je ok.

Spomenimo kako imate beskonačno života. Igra ima svoje GameSave točke i ako poginete, vratit ćete se na točku prije s punom energijom i Silom. Pokazivač vaše energije i Sile je gore lijevo. Energiju obnavljate tako što savladate neprijatelja, pa zaradite dio energije. Sila se brzo troši ali dovoljno je da malo mirujete i vratit će se u potpunosti.

U samoj borbi ćete intenzivno koristiti silu. Istina, imate dvije svjetlosne sablje i fantastično vladate njima, ali kada se oko vas nađe 20-ak stormtroopersa, nećete dugo preživjeti. U stvari, najbolje je da napravite ovako – pripremite protivnike za nemilosrdno umlaćivanje! Kako? Pa, približite im se (ne previše) i stisnite neku od tipki Sile (Push, Lightning,…) kojom ćete ih izbaciti iz ravnoteže, a neke u potpunosti srediti. Neke zbunite, neke masakrirate svjetlosnim sabljama, ide to nekako.

Ovo je vrlo važan način borbe, jer neke protivnike ćete vrlo teško (a neke nikako) savladati samim svjetlosnim mačevima. Bit svega je da ih prvo omamite, a onda im radite što hoćete. Silu ćete također koristiti i za savladavanje nekih prepreka, pomicanje predmeta, isključivanje zaštitnih polja i slično. Isto tako, sve što možeš razbiti u prolazu razbij, dobit ćeš neke dodatne bodove.

Samu silu ćete kasnije moći nadograđivati već spomenutim zarađenim bodovima. Na određenim mjestima nalaze se “punjači” Sile (Force Powers), gdje ćete ovisno o broju bodova moći napuniti određene vrste Sile. Malo glupo, ali nek’ im bude.

Ovaj puta ćemo krenuti obrnuto. Zvuk i glazba su najbolji dio igre, što opet neobično zvuči ali je tako. A grafika? Hm, u najmanju ruku problematična. Za početak, osnovna konfiguracija je malo jača, no računalo na kojoj je testirana igra je višestruko jače od tražene konfiguracije, dakle problema ne bi trebalo biti. Ali  bilo ih je, itekako. Igra cijelo vrijeme trza, zastajkuje, pravi probleme. Dosta smo novih igara testirali posljednje vrijeme, ali ova je možda i najproblematičnija. Šteta, no što je tu je. Minus za grafiku.

Sila nas je prisilila da kažemo…
…kako nas uopće nije oduševila. Na žalost, ne vidimo niti jedan element po koji ćemo pamtiti ovu igru. Ok, možda dva – glazba i neopjevana tema igra, Ratovi zvijezda. Upravo zbog tog razloga vjerujemo kako će se igra ipak solidno prodavati, no oni zahtjevniji igrači će joj pronaći brojne mane, mnoge koje nismo niti spomenuli.

U stvari, ne želimo više trošiti riječi o ovoj igri, naš je ugodni zadatak da probamo i testiramo igre i kažemo vam što smo vidjeli i osjetili. Ovdje nismo osjetili onaj SW doživljaj, pravu atmosferu, nedostaje puno toga. Preporučujemo je samo onim najokorjelijim ljubiteljima SW serijala koji moraju imati sve nastavke igre u kolekciji. Ostalima, zaobiđite je, nećete pogriješiti.

+ glazba i zvuk
+ nevjerojatna moć Sile
+ hm, pa baš ništa posebno