RECENZIJA: Velvet Assassin, ubojita tajna agentica

U ulozi smo Violette Summer čiji je zadatak ušuljavati se među neprijatelje i izvoditi diverzije, špijunirati i uglavnom ubijati, po mogućnosti neopaženo i iz mraka. Klasična šuljalica koja se odlikuje dobrom atmosferom i ujednačenim misijama pomalo nalikuje na serijal Thief i možda u nekim segmentima na Assassins Creed.

alt

Već na početku igre vidi se da je ovo port sa XBOX konzole,a odlična i vrlo detaljna grafika sa toplim bojama doprinosi dobroj atmosferi. Sve izgleda vrlo realistično i odgovara tvrdnjama programera da su napravili autentične lokacije iz drugog svjetskog rata.

Kako to sve radi? Na početku malo nespretno zbog komandi ali već nakon prve misije (koja je vrlo kratka) otkriti ćete da je sistem upravljanja vrlo pametno napravljen za igru iz trećeg lica. Na početku koristite samo nož i to tako da se približite protivniku i nakon što se zacrveni ekran kliknete i to je to. Najbolje je prikradati se iz pognutog položaja jer vas onda protivnik neće čuti sve dok ne bude prekasno. Ako želite riskirati onda pritisnite kotačić miša i na ekranu će se pojaviti nišan – na taj način možete više puta za redom napasti cilj ali tu uglavnom izostaje efekt iznenađenja što najčešće rezultira gubitkom energije ili života.

alt

Nemojte podcjenjivati protivnike jer ćete dosta često morati ponavljati neke dijelove igre. Igra snima automatski na određenim dijelovima i to dovoljno često. Nišanjenje pritiskom na kotačić možete efikasnije koristiti i za vrijeme skrivanja dok čučite pritiskom na “Q” čime mijenjate stranu na koju je okrenut nišan. Da biste se mogli sakrivati, birajte sjenu u kojoj će vaši obrisi postati plavi i tu vas neće uočiti čak niti kad se nalaze u neposrednoj blizini. Pokušajte napraviti što je više moguće kratkih spojeva na razvodnim kutijama da biste pogasili sva svjetla u blizini čime ćete si olakšati zadatak.

alt

Od posebnih poteza tu je zviždanje kojim privlačite pažnju protivnika i onda ih dočekate iza ugla – i onda navalite svom snagom.

Ono što treba napomenuti je korištenje morfija kojega uglavnom ima u dovoljnim količinama i koji vam omogućava da privremeno usporite vrijeme i sredite malo opasnije situacije. Primjerice, ako naletite na nekoliko protivnika i vidite da se ne miču upucajte jednog u glavu a drugog sredite tako da upotrijebite morfij (“F”) koji će usporiti vrijeme i omogućiti vam da sredite sljedeću žrtvu. Budite jako brzi i precizni jer je njegovo djelovanje jako kratko i omogućava vam da stvarno na brzinu obavite posao. Kamera je odlična, nema nekih problema s orijentacijom a dodani su i neki detalji kao što je virenje kroz ključanicu bez kojega je neke dijelove igre gotovo nemoguće prijeći.

alt

Protivnici su uglavnom opasni ako ne pazite ali ćete ih uglavnom moći savladati bez većih problema.

Kada bismo igru zamislili kao neki RPG sa pogledom iz ptičje perspektive prisjetili bismo se Desperadosa ili neke slične igre u kojoj treba paziti da ne dođemo u vidno polje nekog od negativaca. Osim toga, Violette može tijekom igre nadograđivati neke svoje vještine – snagu, brzinu šuljanja i duljinu trajanja učinka morfija. Lik nadograđujete iskustvenim bodovima koje dobivate tako da sakupljate raznorazne predmete koji nemaju izravne veze sa akcijom – teleskopi, odličja i sl.

alt

Upute za svaku sljedeću misiju dobivate kroz niz pokretnih fotografija koje govore stvarno puno a dodatne upute možete dobiti sakupljajući pisma na koja nailazite tijekom igre. Preporučamo da pogledate svaki taj briefing jer je svaki od njih jako koristan i može vam pomoći da ne bauljate unaokolo bez glave i repa.

alt

Grafika u igri je sasvim solidna i detaljna ali nedostaje interaktivnosti s okolinom. Zvuk je odličan i bez njega atmosfera u igri ne bi bila ovako dobra. Igrivo? Da, vrlo igrivo, možda ne bi bilo naodmet dodati još poneku misiju ali dobro, sigurno ćemo dobiti neki nastavak igre.

alt

+ odličan zvuk
+ sistem briefinga