RECENZIJA: WRC FIA World Rally Championship

Rally. Kraljica autosporta. Tako su me barem naučili oni pravi relijaši. Da, autor ovih redaka je nekada i vozio utrke i stručnjak je za sve moguće i nemoguće trkaće simulacije. Zato s posebnom strepnjom čekam kraj instalacije igre kako bih prošao prve brzinske ispite u samoj igri i vidio ono što igra donosi.

FIA World Rally Championship je top svjetsko reli natjecanje. Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Dani Sordo, Petter Solberg, sve su to imena top vozača koji voze u svjetskom reli kupu, a sada imate prilike i vi se provozati u njihovoj koži, u njihovim reli bolidima. Ako niste znali, top reli automobili razvijaju više od 300KS, a kroz najčešće neasfaltirane, neravne, šljunčane i zemljane brzinske ispite voze i preko 200 km/h! Lako je Formulom 1 voziti po asfaltu, probajte ovo po makadamu! Ne kažu bez razloga kako su reli vozači najluđi vozači na svijetu. Ako možda pratite i Race of Champions (RoC), natjecanje u kojem se za titulu najboljeg natječu vozači iz svih autosport disciplina, pobjede odnose najčešće upravo relijaši.

No, vratimo se mi na igru. Pred vama je punokrvna reli simulacija, licencirana igra od strane FIA-e, idemo vidjeti što ona donosi.

Priprema, pozor sad!
Nakon podešavanja igre (grafika, zvuk,…) kreće uvodni video, izgleda ok, naše je raspoloženje na visini, želja za adrenalinskim vožnjama raste. Pojavljuje se prvi izbornik, možemo odabrati hoćete igrati sami (Single Player), protiv prijatelja (Hot Seat) ili čete svoje vozačke sposobnosti probati online. Za testiranje smo odabrali Single Player, a slijedeći je izbor kako igrati.

Početnicima preporučujemo prvo malu školu reli utrkivanja – WRC Academy. Tu ćete naučiti kako voziti reli automobil. Znam, znam, mislite da znate sve, ali svejedno pogledajte kako se to pravilno radi, jer će vas naučiti i nekim trikovima koji će vam biti itekako od pomoći na samoj stazi.

S obzirom da smo mi “profesionalci” krećemo odmah na glavni dio igre – The Road to WRC. Krećete kao rookie početnik. Dobit ćete neki budžet, trebate okupiti tim, kupiti auto i krenuti u prve utrke. Novca (kredita) naravno nemate puno, ali dovoljno za neku od 2W jurilica (prednji pogon). Trebat ćete dobro zagrijati stolicu dok ne dođete do vrhunskih WRC pila. No, idemo redom.

Na izbor su ponuđeni Ford Fiesta, Suzuki Swift i Citroen C2. Naravno, odabiremo novu Fiestu i krećemo u prve utrke. Naravno, sve ostalo je zaključano, kako budete napredovali, tako eć se otključavati automobili, staze, prvenstva.

Ne, sad je priprema, pozor – sad!
Od običnog vozača s osnovnim trkaćim automobilom cilj je da dogurate do samog vrha (2W, N4, S2000). Nije posebno potrebno spominjati da pobjedama zarađujete kredite kojima dograđujete automobile ili kupujete nove, ovisno koje su utrke pred vama. Naime, za određene klase vozite i određene automobile.

I prije prve utrke razočarenje – ne možete prčkati po motoru, tunirati svoj bolid! Šteta! Ali možete dodavati naljepnice na haubu (livery) i sklapati ugovore sa sponzorima i zaraditi koji kredit više. Ako nas pitate, radije bi tunirali aute, ali ok, nek’ im bude. Svejedno, upisat ćemo im minus. Ok, svaki automobil možete podesiti za određeni teren, taj je dio prilično detaljno napravljen i tu nemamo zamjerki, ali kvaka je u tome da to dodatno podešavanje nema nekog velikog utjecaja na sam rezultat utrke. Zašto? Sad ćemo objasniti pitanjem – znate što je reli? Utrka u kojoj trebate biti brzi i staloženi, jer se svaka greška na stazi skupo plaća! Dakle, u prvom planu je vaše vozačko znanje, sve ostalo je daaaaaleko iza! Podešavanja su u stvari nijanse koje uglavnom neće imati nikakvog značajnog utjecaja na rezultat utrke, pa se s tim ne trebate niti opterećivati.

Svaka utrka ima svoj cilj (Objectives), koji možete pročitati prije same utrke. Ukratko, pobjeđujte i cilj je ispunjen. Ej, koliko pričamo, pa još nismo krenuli u utrku!!!

Vozi, miško!
Ok, ok, evo, sjedamo u kokpit, vrijeme je za testiranje, prve vožnje i pobjede. Ovo je ključni dio igre, vožnja. Krećemo, vrum, vruuuum. Isprobali jedan auto, jednu stazu, drugi, treći, četvrti… hm… kupili Renault Clio R3, Hondu Civic Type R… hm, nemamo osjećaj adrenalinske vožnje, uzbuđenja. Sve je ok, ali kao i da nije. Jednostavno nemamo osjećaj da se utrkujemo, kao da se radi o nekoj običnoj trkaćoj simulaciji a ne igri koja bi nam trebala imamiti ono “vauuuuuuuu”.

Još malo vozimo, ulijećemo u zavoje, s 2W autima na prednji pogon (veliki problemi u izlasku iz zavoja), N4, S2000 s pogonima na sva četiri kotača. I opet nema “onog nečeg” što volimo pronaći kod igara i po čemu ih pamtimo. Istina, malo je bolji osjećaj s top autima iz S2000 serije, ali tek toliko da možemo reći da je nešto bolje.

Ipak, par savjeta za vožnju. Držite se staze, trava i okoliš vas usporavaju i to dosta. Koristite za reli standardni način vožnje uz kontrolirano proklizavanje (driftanje), bit ćete brži. Svaki se brzinski ispit sastoji od 5 dijelova (4 prolazna vremena), a utrke od više brzinskih ispita, pokušajte na kraju biti najbrži.

I sami izbornici, pojedina natjecanja, kvazi-prvenstva i druge sitnice kao da su nabacane u igru, na brzinu zamiješano i skockano u igru. Sve djeluje nekako konfuzno, bez reda.

Ništa spektakularno. Grafika je ok, naš testni komp žvače igru bez problema, nema trzanja i sličnih sitnica na najjačoj rezi. Ipak, grešaka u grafici ima, vidjet ćete ih tu i tamo kako ekran “pobjegne”. Sveje čisto solidno, ali ne više od toga. Zvuk je blago rečeno – koma. Svi automobili zvuče isto, što u praksi i nije tako, ni blizu. Vrlo slaba ocjena za zvuk.

Prvi se mačići u vodu bacaju…
Istina, igra ima već jak community, službeni je site natrpan podacima, različitim dodacima i sitnicama od kojih ćete zaista pomisliti da je pred vama prava pravcata reli trkaća simulacija. To vam sugeriraju i brojni pravi vozači koji su probali igru i koji je hvale. No, ne možete nam zamazati oči. Milestone glasi kao sasvim solidna softverska kuća koja zna napraviti dobru trkaću simulaciju, ali ništa više od toga.

WRC FIA World Rally Championship je dobra reli simulacija, ali ipak nismo dobili ono što smo očekivali, onaj pravi trkaći osjećaj, dio atmosfere, kao što smo to npr. ipak više osjetili kod F1 2010 simulacije. Kao što smo i rekli, prvi mačići se u vodu bacaju, te se nadamo kako će ova igra biti odličjna platforma i temelj za WRC 2011. Ekipa, na dobrom ste putu, a ovaj naslov ćemo ipak pokušati zaboraviti. Sorry, ali Colin Mcrae je bolji 🙂

+ konačno licencirana WRC igra
+ licencirani automobili
+ solidna grafika