The Binding of Isaac Rebirth recenzija – detektiv s nadnaravnim moćima

Igra The Binding of Isaac Rebirth donosi neobičnu priču u kojoj ćete pratiti Isaaca u njegovim totalno neobičnim avanturama i neobičnim moćima koje će dobiti.

O samoj igri

The Binding of Isaac, bila je jedna od najzaraznijih igara 2011. godine. Osim što je dobila okultnu bazu obožavatelja i jednu masivnu ekspanziju, zaslužno je pobijedila razne nagrade te srce raznih kritičara. Na žalost minimalan je budžet igre bio vrlo konstruktivan u procesu kreacije, te se dosta ideja nije moglo ostvariti.

Iz toga je razloga, Edmund McMillen, genijalni upravitelj iza ove igre, nedavno odlučio izdati poboljšanu, stabilniju te visoko budžetnu verziju klasika. No uspijeva li ovaj novi dodatak formuli obogatiti igrivost ili je neisplativo.

The Binding of Isaac Rebirth 02

Kakvi su grafika i zvuk?

U prvom redu grafika je na bolje ili gore sada minimalizirana, te često viđena. Šesnaest bitan umjetnički stil je pretežno korišsten u nisko budžetnim nezavisnim igrama zato što može podnijeti vrlo velik broj događanja na ekranu bez velikih problema. U ovom aspektu, novi engine na kojem igra radi je odličan. Ekran može biti popunjen malim projektilima i eksplozijama sa minimalnim problemima, te igra napokon ide u glatkih 60 FPS. Novi engine također dopušta potpuno nove efekte osvjetljenja koji odlično stvaraju atmosferu i daju igri dojam visoke produkcije. No teško je ne primijetiti nedostatak jedinstvenog šarma i duše koji je prva igra donijela s ovim novim stilom. S tehničkog spektra, ovo je poboljšanje na svakoj razini no u cjelokupnom dojmu igra gubi na zanimljivosti.

Isto se može reći za glazbu, koja ne uzdržava veličanstveno epske skladbe iz prve igre već se smanjuje na minimalne, iako jezive melodije pune neharmoničnosti. Pad u kvaliteti gotovo i ne postoji zbog iznimno talentiranog benda koji je muziku napisao, te je to zato ipak subjektivno.

The Binding of Isaac Rebirth 03

Zabavna i zarazna

Igrivost zato nastavlja biti jednako zarazna koliko i zabavna. Za one koji nisu prethodno igrali igru, koncept je jednostavan. Protagonist, Isaac, se nađe u nasumično generiranoj razini. Svaka razina sadrži čudovišta, trgovine, predmete i naravno Boss čudovište na kraju. Boj se bazira na običnom klikanju u smjeru u kojem želite pucati, no gdje se ovaj relativno jednostavan koncept začini je u predmetima koji Isaacu mjenjaju fizičke te igrive atribute.

Jedan će vam predmet možda poboljšati jačinu “suza”, streljiva u igri, drugi će vam možda dati više HP-a, a treći će vam dati krila, to je nevažno. Poanta je u tome da će apsolutno svaki put kad igrate biti drugačiji te će te dobiti drugačiju kombinaciju predmeta, predmeta koje trebate mukotrpno naučiti i proanalizirati da biste znali poslije u igri bolje proći razine. Igra također ima osjećaj progresa, neke radnje koje napravite mogu otključati nove predmete, bossove, razine i druge stvari koje mijenjaju igrivost. Ovaj postupak naime osigurava da se igra može igrati na stotine sati bez prestanka, a da ćete i dalje imati nešto novo za vidjeti ili napraviti. Za veterane prve igre ovo će biti dašak svježeg zraka zbog ogromne raznolikosti novih stvari.

Dodano je na stotine novih predmeta, od kojih ih je puno više kreativnije te ih dosta potpuno mijenja stil igrivosti. Između toga postoje novi tipovi čudovišta, na desetke novih Bossova i izazova, novih mehanika i drugoga. Ako ste nezasićeni obožavatelj prve igre, ovo je definitivno igra za vas, no sa svim novim dolazi i problematika. Ovakav broj novih stvari, osobito onih kreativnijih znači manjak balansa, moguće je da će ovo biti popravljeno u budućnosti no trenutačno neki neprijatelji vas mogu lagano ubiti čak i na prvoj razini, te postoji dosta soba koji dijeli jeftine ozljede. Prva je igra imala vrlo istančan balans te su se veći problemi u njemu popravili u novoj igri, na žalost ovo je samo dovelo do novih problema te puno više frustracije. Igra  je u svakom slučaju teža te se puno više čini nepoštena, no ovo ne bi trebalo previše narušiti iskustvo.

The Binding of Isaac Rebirth 04

A što kaže sama radnja?

Zadnja se treba spomenuti priča koja je definitivno nije za svakog. Igra je bazirana na Biblijskoj priči o Isaacu te je tehnički modernizirana verzija nje. Nakon što Isaacova majka čuje glas Boga koji joj kaže da je Isaaca korumpirao grijeh ona ga odluči ubiti. Isaac joj usko pobjegne u podrum.

Ton igre, iako jeziv i vrlo morbidan, ima podtekst crnog humora. Teško se ne nasmijati na neke vrlo čudne stvari i ideje koje proizlaze iz ovoga, no čak i kad se igra čini humorističnom moramo se sjetiti da je cijela priča o Isaacu vrlo metaforična. Bez ulaska u detalje igra se bavi dječjom psihologijom, bijegom od stvarnosti te domestičko zlostavljanje, te zna biti vrlo dubokoumna ako volite misliti i analizirati detalje.

The Binding of Isaac Rebirth 05

Završno, ovo je i dalje dobar stari Isaac

Kao netko tko voli promjenu, zahvalan sam što nisu samo izdali istu igru sa više sadržaja iako su neke od promjena upitne te odbijaju od šarma i generalne prezentacije igre. Igrivost ostaje zabavna i zarazna sad sa ogromnom količinom novih predmeta, mehanika i tajni za otkriti koje će vas držati zainteresiranim satima. Novi dodaci također uključuju zabavnu lokalnu ko-operaciju koja dodaje poželjan aspekt multiplayera te sjeme koje dopušta da se dva igrača utrkuju u istim razinama sa istim stvarima.

S novom grafikom te poboljšanom performansom dolazi i potencijal za veću zabavu u nekim scenarijima koji je u potpunosti realiziran, a broj novih stvari dodaje svježinu koju će igrači prošle igre žudno dočekati. No na žalost tu dolazi do novih problema s balansom koji je katkad vrlo upadljiv, te pri tome igra je jednostavno puno jeftinija što se tiče težine dovodeći do neizbježne frustracije. Sa svim svojim nedostatcima, najvažnije ostaje, igra je zabavna i zarazne te će trebati na stotine sati da se pređe 100% do zadnje poteškoće. Svaki put kad igrate je drukčije no i dalje imate osjećaj progresa radeći ovaj iznimno jednostavan koncept zabavnim i dugotrajnim, te se mora spomenuti odlična priča o kojoj valja razmišljati u alegoričnom tonu. Problem jedino leži u cijeni od 15 Eura, čak tri put većoj od prve igre. Ako vam se više sviđa umjetnički stil  i muzika nove igre, ili ako ste samo obožavatelj žedan novog sadržaja, ovo je apsolutno sigurno igra za vas.

Igru igrao i recenziju napisao: Jan Vržina

Konačna ocjena: 8,2 / 10

Naziv igre: The Binding of Isaac: Rebirth