The Vanishing of Ethan Carter recenzija – detektiv s nadnaravnim moćima

Avantura Vanishing of Ethan Carter donosi zanimljivu priču i atmosferu u igri. Vi ste detektiv sa super moćima koji rješava slučajeve na “svoj način”.

Noir stil detektivskih igara je postao rijetkost u posljednjih nekoliko godina, sa jedinim većim naslovom, Rockstarov LA Noire iz davne 2011. godine. To je, nažalost, nešto što se može očekivati od žanra u kojem užitak dolazi iz gledanja priče sa strane više nego interaktivnog pronalaska odgovora. Međutim, The Vanishing of Ethan Carter ciljano pokušava dati pomalo zagasitom žanru svjež prasak života s dodatkom nadnaravnih elemenata i naizgled mračne, dubokoumne i dobro napisane priče.

Ispunjava li igra svoja obećanja i uspijeva li popuniti velike detektivske čizme u gamingu, ili će jednostavno pasti u zaborav?

The Vanishing of Ethan Carter 02

Početak igre je zadivljujući

The Vanishing of Ethan Carter kreće naglo, bacajući igrača u nepoznat tunel, odmah postavljajući svoju gustu atmosferu misterija. Prva primjetna značajka igre je njena nevjerojatna grafika i scenografija. Bujne, jarke boje je zapanjujuće gledati, i neki panoramski pogledi koje vidite kroz igru pomažu toliko da vas obore s nogu. Dok čestice lete kroz guste, detaljne setove, obasjane sa stalnim, elegantnim sistemom rasvjete, moći ćete uvidjeti da je ovo lako jedna od najrealističnijih nezavisnih igara svih vremena, te ju izabrana paleta boja čini idealnom za pustu, žutu jesen.

Prelijepa raznolikost lokacija i sjajna scenografija srećom su samo dio razlog zbog kojeg ova igra postaje polirano, tajanstveno umjetničko djelo, gdje glavni fokus čini atmosfera. Svaki minimalan aspekt igre doprinosi tome da se stvarno osjećate kao detektiv, koji rješava svjež, nov slučaj. Intrigantna glazba koja izaziva divljenje, dobro odglumljen, oštar glas naracije našeg teškog protagonista… Svi ovi elementi daju igri ton Stephena Kinga te stalan osjećaj prisutnosti u maglovitoj daljini.

The Vanishing of Ethan Carter 03

I konačno kreće sama igra…

Nakon što se naviknete inicijalnu ljepotu igre, susrest ćete se s prvim preprekama, ali i prvim interakcijama. Interakcije sa svijetom su, nažalost, svedene na minimum, no jedna osobito istaknuta te česta je vizualizacija detektivskog misaonog toka, prikazano intrigantno i stilizirano te vas stvarno tjera da se osjećate kao detektiv. Analiza u stilu Sherlocka Holmesa uspostavlja ispravno stanje uma, istovremeno karakterizirajući Paula Prospera, glavnog lika. Nažalost stvarna igrivost ovog praktički i ne postoji.

S druge strane, glavna mehanika igre kreće se od prikaza nadnaravnih aspekata, te njihovo miješanje s Noirskom prezentacijom za stvaranje jedinstvenog spoja. Dok ovo uspijeva u poboljšanju priče i stvaranju samog ambijenta, dio igrivosti ovoga je jednaka nalaženju svih detalja u sekciji, rađenjem repetitivne serije radnji koje vam na kraju pomažu u dedukciji cijele situacije.

Do trećeg puta kad ovo napravite, ovo će već biti otrcano,a do petog ćete moliti za nešto drugačije. Ovo također anulira ikakvu težinu, koja jedino proizlazi iz nekih bolje sakrivenih elemenata koje morate naći, što dovodi do frustracije zato što ne možete inicirati ‘Touch’ opciju i nastaviti do slijedeće razine. Naime, povremena mozgalica ili stealth sekcija pomažu u držanju vašeg interesa.

The Vanishing of Ethan Carter 04

Igra vas stalno drži napetima

No čak i sa svim tim, cijeli tijek kratke igre će vam neprestano držati pozornost, bez posustajanja. Priča je jednako duboka koliko i interesantna, s poetičnom vrsno napisanom naracijom koju Paul Prospero neprekidno izriče. Priča prati Prospera kroz njegovu istragu nestanka djeteta, Ethana Cartera i seriju odvratnih, morbidnih ubojstava.

Igra većinski odaje čast detektivskim novelama i filmskom Noiru, ali također pokazuje svoju ljubav za misticizmom i okultnim. Kroz igru naučiti će te sve više o djelima koja su se dogodila na tlu kojim hodate, no bez brige, svaki okret i šokantna otkrića odlično su napisani i prelijepo izvedeni. Postoji konstantna napetost dok istražujete i nalazite male detalje koji vam govore priču, a kraj priče je više nego vrijedan truda. Igra na kraju također postane više od detektivske novele, dajući nam dublji smisao te nešto o čemu možemo razmišljati dugo nakon završetka priče.

The Vanishing of Ethan Carter 05

Što na kraju reći o igri…

U konačnici, ovo nije igra prepuna akcije, ona se ponosi više na svojoj suptilnosti i atmosferi nego na eksplozivnosti i raznolikosti. I kao takva, ona uspijeva graciozno, prenoseći remek djelo pripovijedanja kroz samo istraživanje. Igrivost je definitivno repetitivna i nerazrađena, ali svježe ideje i mehanike se pojavljuju u konstanti, pomažući da ne postane dosadno.

Ona nudi novi način prolaženja kroz priču, koji je pomalo neobičan, ali i fantastično napisan, umotan u debelu maglu atmosfere, kompletna prelijepim vizualima i obarajućom glazbom. Stvara veličanstven svijet te ga puni pričom koju nećete uskoro zaboraviti, dok vam također pomaže da se osjećate kao pravi detektiv, ulazeći u um brzog te inteligentnog protagonista.

Za obožavatelje Stephena Kinga i atmosferičnih, mračnih priča, ovo se mora nabaviti, iako igrivost manjka, svi drugi su dobrodošli pokušati ovo ako žele nešto jedinstveno, ali prelijepo za ovu jesensku sezonu.

Igru igrao i recenziju napisao: Jan Vržina

+ prelijepi vizuali i muzika
+ odlična atmosfera